English

اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

حیدریان: با این جوانان نمی‌توان کشور ما را محدود کرد/موسوی:از حیدریان به دلیل اعتمادش متشکرم

محمدمهدی حیدریان گفت: با شما حوانان هنرمند نمی‌شود ایران را ندید.

حیدریان: با این جوانان نمی‌توان کشور ما را محدود کرد/موسوی:از حیدریان به دلیل اعتمادش متشکرم

اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در برج میلاد با حضور، محمدمهدی حیدریان، علیرضا رضاداد مشاور رییس سازمان سینمایی و  دبیر جشنواره فیلم کودک ، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حبیب ایل‌بیگی و ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیر جشنواره ملی فجر با یک ساعت تاخیر در راس ساعت ۱۹ آغاز شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن در یک حرکت ابداعی، با حضور جعفری آهنگساز و رهبر گروه کر و یکی از فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران، بر روی سن، با مشارکت همه حضار سرود ملی کشور خوانده شد.اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

اجرای این برنامه را محمد سلوکی به عهده دارد

در ادامه سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به روی سن آمد و سخنانش را با سلام و صلوات به ساحت نبی اکرم آغاز کرد و گفت: تصمیم گرفتم که هیچ گزارشی ندهم چرا که همه اخبار و گزارش‌ها را شنیده اید و تنها به چند تشکر از مهمانان خارجی، نمایندگان سفارت‌خانه‌ها، فیلمسازان و مخاطبان فرهیخته فیلم کوتاه، هیات انتخاب و داوران، اعضای ایسفا، همکاران انجمن در سراسر کشور، رسانه‌های داخلی و خارجی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و خانه کتاب، مسئولان پردیس ملت، نمایندگان مجلس بویژه ریس فراکسیون مجلس خانم اولادقبا و همه شهردارانی که دعوت ما را پدیرفتند و برای اولین‌بار به این رویداد آمدند، بسنده می‌کنم.

در ادامه موسوی افزود: این آخرین جشنواره ای است که جناب حیدریان به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی در آن حضور دارند بنابراین از ایشان هم که من را نمی‌شناختند اما به من اعتماد کردند و از ادامه همکاری با من انصراف ندادند، تشکر می‌کنم.

محمدمهدی حیدریان سخنران بعدی بود و گفت: من اولین کارم را در سال ۱۳۵۹ با یک فتوکلیپ آغاز کردم و خوشحالم که در این مسیر ماندم و تبلور این فرهنگ و تمدن را در چهره‌های شما می‌بینم.

وی افزود: تا افرادی مثل شما وجود دارد که با زبان تصویر سخن می‌گویند کشور و دنیا جای نگران کننده‌ای نیست و بدون شما باید انتظار همه بدی‌ها را داشته باشیم. باشما نمی‌شود کشور را محدود کرد و  ایران را ندید.

حیدریان ادامه داد: امروز وزیر از حضورشا در جمع شما و لذتی که برده می‌گفت. در حالی که دلش نمی‌خواسته مخفل شما را ترک کند و می‌گفت کسب نزدیک بع دو هزار جایزه در یک سال باورنکردنی است.

در ادامه برنامه گروه کر به روی صحنه آمده و سرود ای ایران را اجرا کردند.

بخش بعدی برنامه، تقدیر از اخمد الستی بود که با نمایش یک کلیپ از او آغاز شد.

صادق موسوی، محمدمهدی حیدریان و امیرشهاب رضویان برای اهدای لوح تقدیر به استاد به روی سن آمدند و احمد الستی در حالیکه حضار ایستاده او را تشویق می کردند به روی سن آمد و لوح خود را دریافت کرد.

امیرشهاب رضویان هم پشت میکروفون آمد و یادی از فخرالدین انوار به عنوان یکی از بنیانگزاران سینمای بعد از انقلاب کرد.

با نمایش کلیپی از اشکان اشکانی مدیرفیلمبرداری جوان و موفق و از فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوان دفتر تهران در بخش بعدی برنامه تقدیر شد.

اشکان اشکانی در این قسمت گفت: سالها پیش در جشنواره فیلم کوتاه فکر می‌کردم که اگر برای کسی مرور بر آثار می‌گیرند دیگر کارش تمام است. اما من کماکان پر انرژی در این عرصه خواهم ماند چرا که هنوز هم حتی در سینمای بلند داستانی، انرژی‌ام را از فیلم کوتاه می‌گیرم و آن را عاشقانه دوست دارم.

وی افزود: معتقدم در فیلم کوتاه کارها زودتر و بهتر بع نتیجه می‌رسد  و حرفی هم روی دلم مانده و می‌خواستم از یک فیلم‌ساز قدیمی که همیشه کارهای اولش را من فیلمبرداری کردم تشکر کنم.

اسکانی گفت: ازآرش رصافی ممنونم بخاطر  اینکه این سالها فیلم نساخت اما از فیلم کوتاه سازان حمایت کرد . 

ادامه مراسم به اهدای جوایز اختصاص یافت

هوشنگ گلمکانی در بخشی از این برنامه پشت تریبن رفت و گفت: سینمای هنر و تجربه تنها یک درصد از سهم سینمای ایران را در اختیار دارد و می‌شود گفت این تنها سوبسید دولت برای دیده شدن فیلم‌هایی است که از آن در اکران و نه سوبسید مفسده برانگیز تولید برخوردارند، داده میشود. اصلا معلوم نیست این همه مخالف خوانی برای چیست. آنرا نبندید!

پس از آن از یک زوج فیلمساز و جانباز جنگ تحمیلی به خاطر یک عمر فعالیت هنری برای زنده نکه داشتن ارزشهای دفاع مقدس تقدیر شد.

اجرای ارکستر به رهبری صهبایی هم برنامه بعدی مراسم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه