English

رئیس سازمان اوقاف:

باید به نقاط ضعف برنامه های قرآنی توجه شود

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: باید به نقاط ضعف برنامه های قرآنی هم توجه شود تا در فعالیت‌های آینده دچار مشکل نشویم

باید به نقاط ضعف برنامه های قرآنی توجه شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشست ستاد حفظ قرآن کریم این سازمان که با حضور جمعی از مسوولان و صاحب نظران قرآنی برگزار شد، درباره توجه به حفظ موضوعی قرآن کریم اظهار کرد: با توجه به استقبال اقشار مختلف مردم از حفظ موضوعی قرآن کریم باید به این بخش تاثیر گذار توجه ویژه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به نقاط ضعف برنامه های قرآنی هم توجه شود تا در فعالیت‌های آینده دچار مشکل نشویم، تاکید کرد: برای بررسی وشناسایی نقاط ضعف‌ هم در ستاد حفظ قرآن کریم اقدامات و پیگیری لازم انجام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم فعالیت‌ها در این عرصه باید به بهترین وجه ممکن باشد و به زیباترین شکل ممکن انجام شود، تصریح کرد: باید از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی جلوگیری شود تا شاهد هدر رفت سرمایه وپراکنده کاری نباشیم .

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه باید به استحکام فعالیت‌های قرآنی هم توجه شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای مجازی فراگیر شده است، بنابراین جامعه قرآنی باید برنامه های جذابی را در این فضا طراحی و انجام دهند.

وی رفع آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی را از جامعه بر اساس آیات قرآن کریم منوط به تمسک به قرآن و اقامه نماز دانست و تاکید کرد : همه اقشار جامعه از دیدن این فسادها و آسیب‌ها ناراضی هستند؛ اما نکته قابل توجه این است که باید برای رفع این آسیب‌ها چه کنیم؟رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از علل وجود این آسیب ها این است که نتوانستیم قرآن کریم را جزء به جزء در متن زندگی مردم تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی بر لزوم حضور گسترده وفراگیر مردم در مسابقات مختلف قرآن کریم تاکید کرد و گفت: دلیل اینکه مقام معظم رهبری به‌طور خاص به موضوع حفظ قران پرداخته اند ، به جهت فراگیر شدن این فرهنگ در جامعه است، به‌ طوری که حفظ قرآن نباید تحت‌الشعاع مفاهیم و محتوا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه آموزه های قرآن کریم باید به موضوعات اجتماعی و سیاسی توجه شود، تصریح کرد: باید به موضوعاتی که مردم با آن درگیر هستند، توجه ویژه شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید 10 تا 15 میلیون حافظ قران در کشور تربیت شوند تا جامعه‌ای معنوی و مقتدر ایجاد شود.

وی درباره ارزش دنیوی و اخروی کمک به تربیت حافظان قرآن کریم یادآور شد:ارزش این کار کمتر از اهمیت وارزش کمک به ایتام و محرومان نیست، زیرا باید حفظ و قرائت قرآن کریم را به متن زندگی مردم آورده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه