English

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

باید نهضت وقف قرآنی از سوی جامعه قرآنی فعال شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: نسبت به قرآن، موقوفات در کشور کم است بنابراین بایستی پویش تبلیغات وقف قرآنی با استفاده از ظرفیت رسانه، بهره‌گیری از تبلیغات شهری و استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی فعال شود.

باید نهضت وقف قرآنی از سوی جامعه قرآنی فعال شود
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درآیین پایانی جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در بخش خوشنویسی با بیان این درباره آمار وقف‌های ثبت شده در کشور اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۷۱۳ وقف جدید با نیات مختلف در کشور بعد از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.
 
وی با بیان اینکه از اول انقلاب تا پایان سال ۸۸، ۱۳ هزار و ۹۶ وقف در کشور به ثبت رسید، اما از سال ۸۹ تا پایان نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۶۱۷ وقف جدید داشتیم، تصریح کرد: مقایسه آمار‌های ثبت وقف در سال‌های اخیر نشانگر این است که اگر در راستای وقف کار تبلیغی و ترویجی خوبی انجام گیرد، مردم استقبال می‌کنند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: بیشتر موقوفات ثبت شده در کشور در بخش‌های مختلف از جمله برای عزاداری و تعزیه داری اهل بیت عصمت وطهارت و برگزاری مراسم میلاد ائمه اطهار است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به فعال شدن ۶۰۰ انجمن یاوران وقف در کشور طی سه سال اخیر تاکید کرد: این انجمن‌ها ظرفیت‌های خوب مردمی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف هستند.

وی استفاده از ظرفیت هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را موثر دانست و گفت: در این راستا جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری برگزار شد که از ۲۰۰ اثر دریافتی، به ۱۳ اثر برتر در این مراسم جوایزی اهدا می‌شود.

اولویت امروز وقف در امر ازدواج است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف نیاز جامعه در حوزه وقف در استان‌های مختلف را متفاوت دانست و تصریح کرد: وقف در امر ازدواج جوانان از نیاز‌های جامعه به شمار می‌رود که نیازمند توجه واقفان به‌عنوان اولویت‌های وقف است.

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: توسعه هر کشور وابسته به توسعه علم و فناوری است بنابراین وقف در بخش علم و فناوری هم از اولویت‌ها است.

وی با تاکید بر شکل گیری نهضت وقف قرآنی از سوی جامعه قرآنی عنوان کرد: نسبت به قرآن، موقوفات در کشور کم است بنابراین بایستی پویش تبلیغات وقف قرآنی با استفاده از ظرفیت رسانه، بهره‌گیری از تبلیغات شهری و استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی فعال شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف یادآور شد: اجرای امینانه نیات واقفان را مهمترین تشویق مردم برای اقدام به وقف دانست و افزود: اگر مردم آثار و برکات وقف را مشاهده کنند برای انجام وقف ترغیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اجرای طرح ملی حافظان قرآن کریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی توجه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: برخورداری از خانواده و جامعه قرآنی در کاهش آسیب‌ها نقش مهمی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه بودجه‌های قرآنی برای انجام فعالیت‌ها در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر به این مهم توجه شود، یقینا با انجام برنامه‌های بیشتر قرآنی آسیب‌های جامعه نیز کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی در بخش مساجد و بقاع متبرکه مصوب شد که تا به امروز مبلغی دریافت نشده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه