English

رمان «کورت ونه‌گات» سریال می‌شود

دومین رمان «کورت ونه‌گات» به زودی به سریالی تلویزیونی تبدیل می‌شود.

رمان «کورت ونه‌گات» سریال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، «سی.او.اس نیوز» نوشت: «سیرن‌های تایتان» دومین رمانی است که «کورت ونه‌گات» نویسنده سرشناس آمریکایی به نگارش درآورده و حالا بعد از گذشت بیش از نیم قرن، به سریالی تلویزیونی تبدیل می‌شود.

«دن هارمون» خالق سریال‌هایی چون «انجمن» و انیمیشن «ریک و مورتی» اعلام کرده متن این اثر اقتباسی را با همراهی «ایوان کاتز» خواهد نوشت.

رمان سال ۱۹۵۹ نویسنده «سلاخ‌خانه شماره پنج» که در آینده‌ آمریکا روایت می‌شود، درباره جنگ انسان‌هایی که ساکن مریخ هستند با زمینی‌هاست.

رمان‌های «ونه‌گات» پیش‌تر نیز در سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته‌اند؛ «سلاخ‌خانه شماره پنج»، «شب مادر» و «صبحانه قهرمانان» از جمله این آثار هستند.

نکته جالبی که درباره رمان «سیرن‌های تایتان» وجود دارد این است که سال ۱۹۸۳ «جری گارسیا» حق ساخت اقتباس سینمایی آن را خرید و تصور می‌شد متن آن دو سال بعد نوشته شده است. اما «گارسیا» بعدها اعتراف کرد تنها برای این‌که از ساخت اقتباس بدی از این کتاب جلوگیری کند، حق ساخت آن را خریده. به همین دلیل وقتی او در سال ۱۹۹۵ درگذشت و مشخص شد هیچ پروژه سینمایی در کار نبوده، جای تعجبی باقی نماند.

«کورت ونه‌گات» متولد یازدهم نوامبر ۱۹۲۲، از جمله داستان‌نویسان آمریکایی بود که شهرت خود را به‌خاطر زمینه‌های کاری‌اش در کمدی سیاه، طنز و علمی - تخیلی به ‌دست آورد. «ونه‌گات» درحالی روز یازدهم آوریل ۲۰۰۷ در سن ۸۴ سالگی در منهتن نیویورک درگذشت که چند هفته پیش از آن بر اثر سقوط از ارتفاع، دچار ضربه‌ مغزی شده بود.

رمان «صبحانه‌ قهرمانان» (۱۹۷۳) یکی از پرفروش‌ترین آثار او بود که به همراه «گهواره‌ گربه» (۱۹۶۳) بیش از پیش نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. از دیگر رمان‌های این نویسنده‌ سرشناس می‌توان به «شب مادر» (۱۹۶۱)، «خدا شما را بیامرزد آقای رزواتر» (۱۹۶۵)، «اسلپ استیک» (۱۹۷۶)، «محبوس» (۱۹۷۹)، «مجمع‌الجزایر گالاپاگوس» (۱۹۸۵) و «ریش‌آبی» (۱۹۸۷) اشاره کرد. او همچنین چهار مجموعه‌ داستان کوتاه از خود به‌جای گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه