English

نشریه «فانوس فارسی» یک‌ساله شد

با انتشار چهارمین شماره، نشریه «فانوس فارسی»، یک‌ساله شد. این نشریه که مخاطبان آن فارسی‌آموزان خارجی هستند از سوی نمایندگی بنیاد سعدی در بلگراد منتشر می‌شود.

نشریه «فانوس فارسی» یک‌ساله شد

به گزارش خبرگزاری موج، در معرفی این نشریه عنوان شده است: «فانوس فارسی» که نخستین نشریه آموزشی و مهارت‌افزایی زبان فارسی برای فارسی‌آموزان خارجی است، با هدف تهیه محتوای آموزشی علمی و هدفمند و تامین نیازهای فارسی‌آموزی تهیه می‌شود. این نشریه سبک خاصی آموزشی را ارائه  می‌کند و به دلیل ساختار کارگاهی مطالب، قابل تدریس در دوره‌های فارسی‌آموزی نیز هست.

محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان و مدیر مسوول این نشریه، در پیشگفتار شماره چهار به موضوع طنز فارسی پرداخته و می‌نویسد: «نمی‌توانم بگویم ایرانی‌ها بیشتر از بقیه دنیا  می‌خندند و شوخی می‌سازند اما ایرانی‌ها معمولاً هر چه را که وارد می‌کنند یا بهترش می‌کنند یا آن را به کلی عوض می‌کنند. در سال‌های اخیر ایرانی‌ها نه تنها داستان‌های کوتاه، رمان، خاطره، مقاله، لطیفه، طنز و... زیادی تولید کرده‌اند بلکه سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و طنزهای کوتاه تلویزیونی تولیدی آن‌ها از نظر کیفیت چیزی از طنزهای نمایشی برجسته دنیا کمتر ندارد».

سعید صفری مدرس زبان فارسی دانشگاه بلگراد و سردبیر نشریه نیز در یادداشتی با اشاره یه یک‌سالگی انتشار «فانوس فارسی» به اهداف و ضرورت وجود چنین نشریه‌ای پرداخته و نوشته است: «در این نشریه تلاش می‌کنیم که با استفاده از شیوه‌های جدید آموزش زبان و به خدمت گرفتن علم زبان‌شناسی در امر آموزش زبان فارسی، محتوای هدفمند و متنوع و جذّاب آموزشی تهیه‌ کنیم. از این رو، مطالب نشریه در قالب کارگاه‌های مختلف ارائه می‌شود تا مهارت‌های فارسی‌آموزی به‌طور نظام‌مند تقویت شوند. یادمان باشد که فارسی‌آموزی جریانی پیوسته و همیشگی است، نیاز به زمان دارد و مهارت‌های شما به تدریج افزایش می‌یابد».

چهارمین شماره از «فانوس فارسی» که همزمان با «روز پاسداشت زبان فارسی» (۲۵ اردیبهشت) منتشر شده، از کارگاه‌های آموزشی مختلف از جمله «واژه‌آموزی»، «خواندن و درک مطلب»، «نگارش» و «ساخت زبان فارسی» تشکیل شده است. در شناسنامه این نشریه آمده که محتوای آموزشی آن اصیل و ابتکاری است و انتشار آن با ذکر منبع برای استفاده غیرتجاری و آموزش زبان فارسی بدون مانع است.  دکتر رضامراد صحرایی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی، مشاور علمی نشریه است و نسخه الکترونیکی آن به‌طور رایگان از سوی بنیاد سعدی برای فارسی‌آموزان سراسر جهان و همچنین مدرسان زبان فارسی ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه