شهرک صنعتی دارویی بیضا؛ مقصد جدید سرمایهگذاری در فارس
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت:شهرک صنعتی دارویی بیضا با بهرهمندی از موقعیت جغرافیایی مناسب، توسعه زیرساختهای تخصصی و آغاز واگذاری اراضی، به یکی از مهمترین طرحهای صنعتی فارس تبدیل شده و ظرفیت آن را دارد که به مقصدی تازه برای جذب سرمایهگذاری در حوزه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی تبدیل شود.
، در نشست مشترک مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اردوان اکبرپور، نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس، مهمترین مسائل و برنامههای توسعهای شهرکها و نواحی صنعتی این دو شهرستان بررسی شد.
عباس برنهاد، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، با اشاره به ظرفیتهای مناسب سپیدان و بیضا برای جذب سرمایهگذاری صنعتی گفت: در مجموع شش شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در این دو شهرستان ایجاد شده است. در سپیدان، شهرک صنعتی همایجان، ناحیه صنعتی سپیدان ۳ و ناحیه صنعتی شهید جاویدی فعال هستند و دو شهرک صنعتی غیردولتی نیز در این شهرستان فعالیت میکنند. در بیضا نیز شهرک صنعتی ملوسجان، ناحیه صنعتی تل بیضا و شهرک صنعتی دارویی بیضا در حال توسعه و فعالیت هستند.
وی شهرک صنعتی دارویی بیضا را از مهمترین طرحهای توسعهای استان دانست و افزود: این شهرک به دلیل موقعیت مناسب در مجاورت آزادراه شیراز ـ اصفهان، ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور را دارد. واگذاری اراضی به سرمایهگذاران آغاز شده و زیرساختهای برق و فاز نخست آن در حال تکمیل است.
برنهاد همچنین از پیگیری ایجاد راه دسترسی استاندارد به این شهرک خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل بخش زیادی از ظرفیت شهرکهای صنعتی سپیدان، مطالعات ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در این شهرستان نیز در حال انجام است.
وی اظهار داشت: خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا به طول ۱۴ کیلومتر و با ظرفیت ۱۴ مگاوات از پست برق بیضا اجرا شده و بخش عمده عملیات آن به پایان رسیده است. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در حال تکمیل بوده و بخش باقیمانده آن نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق در دست پیگیری قرار دارد.
وی تأکید کرد: توسعه زیرساختهای صنعتی و ایجاد ظرفیتهای جدید برای استقرار واحدهای تولیدی از برنامههای اصلی شرکت شهرکهای صنعتی فارس در سپیدان و بیضا است.
حمایت مجلس از توسعه صنعتی و اشتغال پایدار
در ادامه این نشست، اردوان اکبرپور نماینده مردم شهرستانهای سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بر حمایت از برنامههای توسعهای بخش صنعت در این دو شهرستان تأکید کرد و گفت: توسعه زیرساختهای صنعتی، جذب سرمایهگذاری و رفع موانع تولید از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه است.
وی با تأکید بر ضرورت تسریع در راهاندازی شهرک صنعتی جدید در سپیدان و بهرهبرداری کامل از ظرفیتهای شهرک صنعتی دارویی بیضا، آمادگی خود را برای پیگیری و رفع موانع موجود از طریق تعامل با دستگاههای اجرایی و ملی اعلام کرد.
ارسال نظر