سرخط خبرها
  • رئیس بانک مرکزی: در روزهای آتی بخشی از فشار تورم کالاها کاسته خواهد شد
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه شارژ شد
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرار گرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد

شهرک صنعتی دارویی بیضا؛ مقصد جدید سرمایه‌گذاری در فارس

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت:شهرک صنعتی دارویی بیضا با بهره‌مندی از موقعیت جغرافیایی مناسب، توسعه زیرساخت‌های تخصصی و آغاز واگذاری اراضی، به یکی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی فارس تبدیل شده و ظرفیت آن را دارد که به مقصدی تازه برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی تبدیل شود.

گیاهان دارویی
به گزارش خبرگزاری موج از فارس

، در نشست مشترک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اردوان اکبرپور، نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس، مهم‌ترین مسائل و برنامه‌های توسعه‌ای شهرک‌ها و نواحی صنعتی این دو شهرستان بررسی شد.

عباس برنهاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اشاره به ظرفیت‌های مناسب سپیدان و بیضا برای جذب سرمایه‌گذاری صنعتی گفت: در مجموع شش شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در این دو شهرستان ایجاد شده است. در سپیدان، شهرک صنعتی همایجان، ناحیه صنعتی سپیدان ۳ و ناحیه صنعتی شهید جاویدی فعال هستند و دو شهرک صنعتی غیردولتی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند. در بیضا نیز شهرک صنعتی ملوسجان، ناحیه صنعتی تل بیضا و شهرک صنعتی دارویی بیضا در حال توسعه و فعالیت هستند.

وی شهرک صنعتی دارویی بیضا را از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای استان دانست و افزود: این شهرک به دلیل موقعیت مناسب در مجاورت آزادراه شیراز ـ اصفهان، ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور را دارد. واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران آغاز شده و زیرساخت‌های برق و فاز نخست آن در حال تکمیل است.

برنهاد همچنین از پیگیری ایجاد راه دسترسی استاندارد به این شهرک خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل بخش زیادی از ظرفیت شهرک‌های صنعتی سپیدان، مطالعات ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در این شهرستان نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا به طول ۱۴ کیلومتر و با ظرفیت ۱۴ مگاوات از پست برق بیضا اجرا شده و بخش عمده عملیات آن به پایان رسیده است. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در حال تکمیل بوده و بخش باقیمانده آن نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق در دست پیگیری قرار دارد.

وی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعتی و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای استقرار واحدهای تولیدی از برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سپیدان و بیضا است.

 

حمایت مجلس از توسعه صنعتی و اشتغال پایدار

در ادامه این نشست، اردوان اکبرپور نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بر حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای بخش صنعت در این دو شهرستان تأکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های صنعتی، جذب سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه است.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی شهرک صنعتی جدید در سپیدان و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های شهرک صنعتی دارویی بیضا، آمادگی خود را برای پیگیری و رفع موانع موجود از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و ملی اعلام کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه