English

دادستان مرکز استان فارس:

آموزش‌های لازم در کانون اصلاح و تربیت داده شود تا از ورود به چرخه بزه جلوگیری شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به رسالت کانون اصلاح و تربیت گفت: در بخش جرم و ورود افراد به زندان باید آموزش‌ها و مهارت‌های اساسی زندگی لازم به جوانان داده شود تا از ورود آنان به چرخه بزه و جرم و در نهایت حبس پیشگیری شود.

آموزش‌های لازم در کانون اصلاح و تربیت داده شود تا از ورود به چرخه بزه جلوگیری شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سیدمصطفی بحرینی، دادستان مرکز فارس به همراه جمعی از معاونین دادستانی و مدیر کل زندان‌های استان در کانون اصلاح و تربیت فارس حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن بازدید و با مهرجویان و خانواده‌های آنان دیدار کرد و روند نگهداری و خدمات اصلاحی و تربیتی را موردبررسی قرار داد.

بحرینی در این بازدید ۲.۵ ساعته، اصلاح و تربیت مجرمان را مهم‌ترین هدف دستگاه قضایی و قانونگذار از اعمال مجازات حبس به‌ویژه درباره جوانان مجرم برشمرد و گفت: در کانون اصلاح و تربیت فارس برنامه‌های متنوعی برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه افراد و در نهایت بازگشت سعادتمندانه آن‌ها به جامعه و کانون خانواده اجرا می‌شود.

وی افزود: تعداد اندکی بازگشت مجدد به کانون داشتند که مدیریت کانون با برنامه‌های کارشناسی به‌دنبال رفع عوامل و پیشگیری از عود مجدد جرم در این افراد از طریق ترمیم تربیت و مراقبت‌های پس از خروج است.

بحرینی اظهار کرد: در بخش جرم و ورود افراد به زندان باید آموزش‌ها و مهارت‌های اساسی زندگی لازم به جوانان داده شود تا از ورود آنان به چرخه بزه و جرم و در نهایت حبس پیشگیری شود.

دادستان فارس افزود: به‌منظور شناسایی عوامل وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن، مجتمع قضایی- اجتماعی شوق زندگی در شیراز راه‌اندازی شده تا با مشارکت ۱۸ دستگاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و...اهداف پیگیری شوند.

این مقام ارشد قضایی فارس با تاکید بر آنکه خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش و تربیت جوانان و نوجوانان باید با مراقبت‌های لازم، نظارت بر حضور فرزندان و جوانان در فضای مجازی، ارتباطشان با افراد بیرون از منزل، دوستان و...آن‌ها را در عرصه خود پیشگیری ارتکاب به‌جرم و تخلف تقویت کنند، افزود: دادستانی در حوزه صیانت از حقوق عامه با هر دستگاهی که مرتکب ترک فعل در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شده باشد برخورد قانونی خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات بسیار مطلوب مدیر کل زندان‌ها و همکاران این مجموعه در مدیریت امور زندان‌ها و کانون، از نهادهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی خواست  با مدیریت کانون اصلاح و تربیت و امور زندان‌ها در راستای اصلاح و بازهنجاری مجرمان و تلاش برای بازگشت سعادتمندانه آن‌ها به جامعه و پیشگیری از عود مجدد جرم در آنان همکاری موثر داشته باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه