English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب موجب رونق اقتصادی در کشور می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب در سطح ملی و استانی، زمینه را برای توسعه این رویداد‌ها مهیا می‌کند و موجب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب موجب رونق اقتصادی در کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک روز ملی گل و گلاب محمدی در ایران بیان کرد: استان فارس به‌عنوان دارنده مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گل‌محمدی، همه ساله شاهد برگزاری جشنواره‌های گل‌محمدی در شهرستان‌های مختلف است.

دهقان‌پور با بیان اینکه این استان دارای ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دشت گل‌محمدی است، افزود: شهرستان داراب به‌عنوان بزرگ‌ترین پهنه گل‌محمدی دیم در دنیا شناخته می‌شود.

به‌گفته وی، این شهرستان دارای ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار دشت گل‌محمدی است که افزون بر ۵ هزار هکتار آن به صورت دیم کشت می‌شود.

دهقان‌پور شهرستان‌های فیروزآباد، میمند، اقلید، نی‌ریز، بوانات، استهبان، شیراز و خرمبید را از عمده شهرستان‌های دارای دشت گل‌‌محمدی در استان فارس عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب در سطح ملی و استانی، زمینه را برای توسعه این رویداد‌ها مهیا می‌کند و موجب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل زنجیره ارزش گل‌محمدی فارس، اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است و اهمیت آن در هویت‌دار کردن محصولات تولیدی از لحاظ کیفیت و چگونگی فرآیند تولید است.

 

برداشت گل از بزرگ‌ترین دشت گل‌محمدی جهان آغاز شد

حبیب‌الله فتحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت گل از بزرگ‌ترین دشت گل‌محمدی دیم جهان در سطح ۵۶۰۰ هکتار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰۰ تن گلبرگ و غنچه از گلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، اظهار کرد: شهرستان داراب از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید گل‌محمدی مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سطحی معادل ۵۱۰۰ هکتار از باغات گل‌محمدی شهرستان داراب به کشت دیم این محصول اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب تصریح کرد: بیشتر گلستان‌های دیم شهرستان داراب در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید داراب قرار دارد که عملکرد هر هکتار گل‌محمدی دیم به‌طور متوسط ۱۲۰۰ کیلوگرم و گل‌محمدی آبی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است.

فتحی خاطرنشان کرد: ٧٠ درصد گل‌محمدی این شهرستان به‌ صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: گل‌محمدی این شهرستان به‌دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن، علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به اروپا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب اضافه کرد: دوازدهمین جشنواره گل‌محمدی شهرستان داراب، خرداد ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه