English

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خبر داد؛

تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در ۵۳۴ مدرسه عشایری فارس

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس، گفت: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند که از این آمار، حدود ۵ هزار دانش در مدارس شبانه روزی عشایری استان در حال تحصیل هستند.

تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در ۵۳۴ مدرسه عشایری فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، میثم رضازاده چگینی در آیین افتتاحیه ششمین اردوی بزرگ تربیتی و آموزشی دانش آموزان عشایری استان در منطقه ارژن شیراز ، اظهار کرد: در این اردوی تربیتی و آموزشی بیش از ۳۵۰ دانش آموز برگزیده از چهار نمایندگی آموزش عشایری استان فارس و استان های همجوار تحت پوشش، حضور دارند و در بخش های مختلف، علمی، ورزشی، طرح بوم و دست سازه ها با هم رقابت می کنند.

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند از این آمار، حدود ۵ هزار دانش در مدارس شبانه روزی عشایری استان در حال تحصیل می کنند.

رضازاده تصریح کرد: جامعه عشایری حدود ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، مدرسه ای عشایری در فارس داریم که ۹۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: در استان فارس تعداد ۵۳۴ مدرسه عشایری وجود دارد که تعداد ۳۱ مدرسه متوسطه اول و دوم و تعداد ۵۰۳ مدرسه ابتدایی در چهار نمایندگی آموزش و پرورش عشایری استان کار پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی را بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس اضافه کرد: فرآیند شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان در بین همه دوازده هزار دانش آموز عشایری انجام شده و دانش آموزان برگزیده از سراسر استان و استان های همجوار به این جشنواره راه یافتند.

وی ادامه داد: بر اساس یک سنت، اردوی بزرگ دانش آموزان هرساله برگزار می شود و دانش آموزان یک روز دور هم جمع می شوند و علاوه بر گذراندن اوقات مفرح و شاد و رقابت در رشته های مختلف، به تبادل مهارت و تجربه نیز می پردازند.

رضازاده افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته معلم، علاوه بر تجلیل از دانش آموزان برگزیده از راهبران آموزشی عشایری نیز تجلیل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه