English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ فارس:

معلمان جدیدالورود در تراز انقلاب اسلامی، جذب آموزش و پرورش می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اصلاح نظام گزینش و جذب معلمان جدید الورود به آموزش و پرورش گفت: این فرایند به نحوی خواهد شد تا معلم در تراز انقلاب اسلامی جذب اموزش و پرورش شود.

معلمان جدیدالورود در تراز انقلاب اسلامی، جذب آموزش و پرورش می شوند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شیراز به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: تلاش داریم تا آموزش و پرورشی متناسب با سیاست و اهداف مندرج در سندتحول بنیادین را پیاده و اجرا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از خانواده ها و مسوولینی که با حضور در ادارات و مدارس از مقام معلم تجلیل کردند تقدیر کرد.

عسکری با اشاره به سالروز شهادت حضرت ایت الله مطهری که روز معلم نامگذاری شده گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید، ارتباط مطلوبش با جوانان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: شهید مطهری با شناخت خوب نسل جوان، تلاش داشت به شبهات ذهنی آنان پاسخ دهد و امروز نیز ما همچنان به الگوگیری از شهید مطهری نیازمندیم.

عسکری به دیدار اخیر رهبر انقلاب با معلمان در ۱۲ اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: سخنان رهبری به عنوان یک دایرالمعارف بود که به وسیله ان نقشه گام دوم در اموزش وپرورش را می توان به پیش برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: رهبری تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین داشتند و برتدوین نقشه راه اجرای این سند تاکید داشتند که بحمدالله استان فارس نیز پیشرو در تدوین این نقشه راه است.

عسکری به مساله هویت در جوانان و‌ نوجوانان اشاره کرد و گفت: ما در شیراز و استان فارس با طراحی مدل تربیتی تحت عنوان شیراز و فارس هویت ساز تلاش داریم بر روی هویت دانش اموزان و ارتقای هویت دینی و ملی آنان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اموزش و پرورش، گسترده ترین فصل مشترک حاکمیت و مردم است گفت: اگر بخواهیم اموزش وپرورش دغدغه مردم و اولیا را برطرف کند همه عوامل سهیم وموثر باید به کمک او بیاییند.

عسکری به نقش همه سازمانها و نهادها به عنوان‌ نهادهای سهیم و موثر در تربیت اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه، دانشگاه، شهرداری ها، رسانه ها و همه باید به کمک اموزش و پرورش بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اموزش و پرورش مهمترین نهاد و رکن اصلی تمدن سازی است گفت: به فرمایش اخبر رهبری در دیدار با معلمان، اموزش و پرورش باید فهم شده و فهم صحیحی از ان بوجود بیاید تا قله های رفیع علم و ادب را بتوان فتح کرد.

عسکری با اشاره به برنامه هایی که اموزش و پرورش برای دانش اموز و خانواده اش اجرا می کند همچون جشن روزه اولی ها و اجلاس نماز و خانواده گفت: اموزش و پرورش گسترده ترین نهاد مرتبط با خانواده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: به اعتقاد ما، مدرسه کانون تربیت محله است و درب مدرسه بر روی افراد محلات برای امورات فرهنگی باز است.

عسکری گفت: ما معلمان موظفیم هم مدرسه ایمن ایجاد کنیم و هم زمینه حضور موثر و پرشور دانش اموزان را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دغدغه مردم نسبت به تعلیم و تربیت دانش اموزان را محترم شمرده و از همکاران فرهنگی ام می خواهم برای رفع این دغدغه تلاش کنند.

عسکری گفت: مدرسه و خانواده باید در کنار هم مسیر تعلیم و تربیت را طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: امسال از ۲۶ معلم نمونه کشوری، تعداد ۶ تن از انها از استان فارس بود که در طول سالهای اجرای طرح معلم نمونه در کشور، انتخاب این تعداد معلم نمونه از فارس در کشور بی سابقه بوده است.

عسکری با اشاره به اصلاح نظام گزینش و جذب معلمان گفت: این فرایند به نحوی خواهد شد تا معلم در تراز انقلاب اسلامی جذب اموزش و پرورش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال ۲۷ دانش اموز استان مدال های رنگارنگ در المپیادهای علمی و ادبی را کسب کردند که حاصل تلاش فرهنگیان استان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه