English

رییس کل دادگستری فارس:

نقش الگویی معلم در فرآیند تربیت بی بدیل است

رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: اگر اعتقادات معلم تقویت شود این روند در مدارس به دانش آموزان منتقل می شود زیرا نقش الگویی معلم در فرآیند تربیت بی بدیل است.

نقش الگویی معلم در فرآیند تربیت بی بدیل است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در نشست مشترک مدیران و معاونان آموزش و پرورش و دادگستری استان با تبریک پیشاپیش هفته معلم اظهار کرد: محور اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معلم است لذا هیچ جایگزینی برای معلم وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، افزود: در گذشته معلم به کسی می گفتند که در مورد اغلب مسائل اطلاع داشت البته امروزه نیز برخی معلمان دارای چنین ویژگی هایی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: معلم باید تحول گرا باشد و در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش کند.

وی ادامه داد: امروزه همه تلاش دشمن این است تا دانش آموزان را بی هویت کند لذا مدیران مدارس باید تمرکز کافی بر این مسئله داشته باشند و برنامه ریزی کنند.

موسوی تصریح کرد: دانش آموزان امروز نه انقلاب، نه جنگ و نه منافقین را دیده اند لذا این معلمان هستند که باید تاریخ انقلاب را برای دانش آموزان باز تعریف کنند تا باورهایشان تقویت و به هویت خود افتخار کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس، ادامه داد: اگر اعتقادات معلم تقویت شود این روند در مدارس به دانش آموزان منتقل می شود زیرا نقش الگویی معلم در فرآیند تربیت بی بدیل است.

موسوی خاطرنشان کرد: تدبیر در امور همواره باید در دستور کار قرار داشته باشد لذا قوه قضائیه با نهایت خوش بینی مسایل مربوطه به معلمان را حل و فصل می کند.

وی ادامه داد: قضات باید در مدارس حاضر شوند و در اطلاع رسانی در حوزه احکام قضایی به معلمان و دانش اموزان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس اذعان کرد: در بحث سند دار کردن املاک آموزش و پرورش حوزه قضایی استان نهایت همکاری را با آموزش و پرورش خواهد داشت.

 

آموزش و پرورش فارس به خوبی توانست فضای پساکرونا را مدیریت کند

سید مصطفی بحرینی در نشست مشترک مدیران و معاونان آموزش و پرورش و دادگستری استان اظهار کرد: در سال های اخیر دشمن هجمه های مختلفی را علیه کشور ما داشته است هرچند خوشبختانه موفقیتی نداشته است اما تجارب خوبی را نصیب ما کرده است.

بحرینی افزود: سران آمریکا سه کشور چین، روسیه و ایران را سه تهدید علیه آمریکا می دانند لذا انواع دشمنی ها و هجمه ها را با کشور ما داشته اند.

دادستان مرکز استان فارس ادامه داد: در شرایط کرونایی دشمن نهایت بهره را از تعطیلی مدارس و ورود دانش آموزان به فضای مجازی برد و هر چه خواستند به دانش آموزان ما ارائه دادند.

بحرینی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش فارس خوشبختانه توانست به خوبی فضای پساکرونا را مدیریت کند و دانش آموزان را به فضای مدارس و ریل آموزش های حضوری بازگرداند..

وی ادامه داد: فضای مجازی به طور کلی برای دانش آموزان ما آسیب زا بود و در شرایط تعطیلی مدارس آسیب آن مضاعف شد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد از موارد پیش امده بدحالی دانش اموزان مساله جو روانی این بدحالی بود و هیچ آسیبی به دانش آموز وارد نشده بود.

دادستان مرکز استان فارس ادامه داد: کم توجهی و گاها بی توجهی برخی مدیران موجب ورود به برخی معضلات می شود لذا اهتمام در این زمینه از بسیاری ناهنجاری ها پیشگیری می کند.

وی اذعان کرد: ضروری است مدیران با جدیت بیشتری ناهنجاری ها را پیگیری کنند و عواقب آن را گوشزد کنند.

نشست آموزش و پرورش فارس

جذب معلمان با شاخص های متناسب با ارزش های انقلاب در دستور کار آموزش و پرورش استان فارس است

محمد خلیل عسکری در نشست مشترک مسوولین آموزش و پرورش و دادگستری استان در باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز، اظهار کرد: در سند تحول بر این باور هستیم که برای شکل گیری فرآیند صحیح تربیت نیازمند همکاری دستگاه‌های موثر بر این فرآیند هستیم لذا حوزه قضایی یکی از این دستگاه هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، افزود: پذیرای پیشنهادات شورای قضایی استان هستیم تا بتوانیم فرآیند تربیت را به خوبی پیش ببریم.

عسکری تصریح کرد: بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در فارس داریم که حدود ۱۳۸ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند. همچنین استان فارس با ۵۹ منطقه آموزشی و بیش از ۶۲ هزار فرهنگی شاغل یکی از بزرگترین مناطق آموزشی کشور است.

وی ادامه داد: کمبود منابع انسانی همچنان وجود دارد و ما بخش عمده ای از کمبود نیروی انسانی را با بکارگیری بازنشستگان تامین کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۴هزار دانش آموز با تراکم ۳۸ نفر در کلاس در شیراز تحصیل می کنندالبته این آمار در سطح استان ۲۵ نفر در کلاس است.

وی ادامه داد: ییش از ۵۲۰۰ دانشجو معلم در حال تحصیل هستند و بخشی از این دانشجو معلمان در سال تحصیلی جاری، در مدارس به تدریس پرداختند در سال جدید نیز بیش از ۲۴۰۰ دانشجومعلم جدید جذب خواهیم کرد.

عسکری افزود: علیرغم شرایط سخت آموزشی در سال تحصیلی جاری، یک دانش آموز دختر شیرازی به المپیاد جهانی جغرافیا راه یافته است و دانش آموزان بیش از ۲۰ مدال کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: در دوران تعطیلات کرونایی دانش آموزان دچار آسیب های شده بودند برای درمان آسیب های وارده، اولین ساحتی که در دستور کار قرار دادیم ساحت زیستی و حرکتی بود لذا مسابقات ورزشی را با جدیت در دستور قرار دادیم.

عسکری، گفت: در این راستا علاوه بر توسعه ورزش دانش استان میزبان مسابقات کشوری را نیز پذیرفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر، مدیران ما بسیار تلاش کردند و بی وقفه برای آرام کردن شرایط تلاش کردند.

وی ادامه داد: بخش آموزشی اداره کل آموزش و پرورش را درگیر اغتشاشات نکردیم تا کیفیت آموزشی دچار مشکل نشود و در این زمینه برنامه ریزی کردیم.

عسکری از فعالیت ۵ هزار ۳۱ مدرسه در استان خبر داد و عنوان کرد: در حالی که از سال ۹۰ ریالی به عنوان سرانه پرداخت نشده بود در یک سال دولت مردمی سیزدهم بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به حساب مدارس واریز شد.

وی گفت: سرانه ورزشی مدارس از ابتدای انقلاب تا قبل دولت سیزدهم ۲۲و نیم بود اما در این دولت به ۲۸ و نیم رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای نجات آموزش و پرورش همه دستگاه ها باید مساعدت کنند تا موانع تعلیم و تربیت برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: در سالهای اخیر قوه قضاییه همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته است لذا از این بابت تشکر می کنم تلاش داریم استان فارس در سطح کشور بدرخشد.

عسکری ادامه داد: ساز و کاری باید فراهم کنیم تا دانش آموزان ما با دانش آموزان کشورهای اسلامی تعامل داشته باشند و باورهای ملی در دانش آموزان تقویت شوند.

وی افزود: تفاهم‌نامه های موجود بین دو دستگاه را بازبینی می کنیم و دغدغه های قضات در خصوص مدیران مدارس را مورد توجه قرار می دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تغییرات مدیریتی در سطح برخی مدارس، جذب معلمان با شاخص های متناسب با ارزش های انقلاب، ساماندهی سرویس مدارس، و ... از برنامه‌های در دستور کار آموزش و پرورش استان است.

وی بر همکاری با دادسرای استان تاکید و عنوان کرد: در راستای تعامل بیش از پیش با دستگاه ها، با قوه قضاییه همکاری خواهیم داشت.

عسکری تصریح کرد: مسائل مشترک بین دو دستگاه بررسی و تصمیماتی در جهت همکاری و تعامل بیشتر اتخاذ شد و بررسی و بازبینی تفاهم‌نامه های موجود نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

وجود ۹۲۰ هزار دانش آموز در فارس یک ظرفیت و فرصت ارزشمند در اختیار آموزش و پرورش است

کاظم اکرمی در نشست مشترک مدیران و معاونان آموزش و پرورش و دادگستری استان،اظهار کرد: از جمله مواردی که در حیطه آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم وضعیت شهریه ها در مدارس است لذا معمولا شکایاتی از میزان دریافت شهریه و نحوه نظارت بر مدارس ارائه می شود.

رئیس سازمان بازرسی استان فارس افزود: در مواردی که با عدم انجام وظایف محوله به اشخاص مواجه می شویم بهتر است فرد وظیفه شناس جایگزین شود.

اکرمی تصریح کرد: وجود ۹۲۰ هزار دانش آموز در استان یک ظرفیت و فرصت مناسبی است لذا این امانت هایی است که در اختیار آموزش و پرورش است که باید به بهترین نحو پرورش یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه