English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

ارایه حدود ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان های دولتی فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ارایه ۲۹ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۰۴ خدمت آزمایشگاه، طی سال گذشته در بیمارستان ها، مراکز درمانی دولتی و آزمایشگاه مرجع معاونت درمان دانشگاه خبر داد.

ارایه حدود ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان های دولتی فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مهرداد شریفی با تاکید بر نقش انکار ناپذیر آزمایشگاه در حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی از حلقه های مهم و تاثیر گذار در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری ‌ها، گفت: توجه به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه، بسیار موثر و اثربخش است.

او با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۹ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۰۴ خدمت آزمایشگاهی در بیمارستان های دولتی فارس انجام شده است، افزود: درصد بالایی از بار تشخیص برای درمان بیماران، بر دوش آزمایشگاه ‌هاست که این امر نشان دهنده نقش محوری آزمایشگاه‌ ها در نظام سلامت است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به خدمت رسانی حدود ۳۳۰ آزمایشگاه فعال دولتی و خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ بازدید نظارتی از آزمایشگاه های تشخیص طبی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن روز علوم آزمایشگاهی، از تلاش جامعه آزمایشگاهی به ویژه اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارکنان حوزه علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردانی کرد.

گفتنی است روز ۳۰ فروردین، از سال ۱۳۸۲ با گرامیداشت دانشمند فرزانه‌ی ایرانی حکیم «اسماعیل جرجانی»، بنیانگذار و پدر علوم آزمایشگاهی، به عنوان روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامگذاری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه