English

امام جمعه شیراز:

منتخبین مردم به فکر چاره‌اندیشی از مشکلات ملت باشند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: منتخبین مردم به جای اینکه به فکر خود و اعضای خود باشند به فکر مردم باشند و قطعا اگر در ذهن نمایندگان، منافع ملی بر منافع شخصی مقدم شود جلو بسیاری از دعواها نیز گرفته می شود.

منتخبین مردم به فکر چاره‌اندیشی از مشکلات ملت باشند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار داشت: در سوره بنی اسرائیل آیه نهم خداوند می‌فرماید که "إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا"، مردم راه راست، زندگی سعادت مند و با عزت می خواهید، قرآن بهترین راه زندگی را به بشر نشان می دهد و مستقیم ترین مسیر برای سعادت در دنیا و آخرت پیشنهاد قرآن است که به مومنان، به کسانی که کارهای صالح به تبعیت از قرآن کریم انجام می دهند خداوند بشارت می دهد که مزد بزرگ به آن ها عنایت می کند.

آیت الله دژکام افزود: روزه داری مزد بزرگ و اجر کبیر است و نماز خواندن سعادت دنیا و آخرت به دنبال خواهد داشت.خدا روزی همه کند وقتی در بهشت، بهشتیان نگاه می کنند نعمت و ملک کبیر می بینند، خداوند فرموده سلطنت و فرمانروایی به شما می دهم که بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه شبانه‌روز در معرض فتنه‌ها و حیله‌های شیطانی هستیم، طوری شده است که بمباران فتنه‌های گمراه کننده را دشمنان اسلام بر علیه شما شروع کرده‌اند و وقتی فتنه بر سر شما نازل می‌شود و انسان نمی‌داند کدام درست و کدام دروغ است و ذهن افراد را بمباران می‌کند چه کار کنیم که از این فتنه‌ها راحت رد شویم؟، گفت: خیلی از کسانی که اهل مطالعه هستند می‌گویند که در این دوران، فتنه‌ها آخرالزمانی شده است و در آخرالزمان صبح فردی با ایمان از منزل خود خارج می‌شود، اما بعدازظهر ایمان خود را از دست می‌دهد و کافر به منزل برمی‌گردد.

دژکام ادامه داد: در این دوران و در عصر فتنه، به اصول عقاید و باور‌های مردم حمله می‌شود و پیامبر فرمود با قرآن مانوس شوید، قرآن بخوانیم و در جلسات قرآن شرکت کنیم و تفسیر قرآن گوش دهیم، چرا که قرآن بهار، آبادی و روشنی دل‌ها را به دنبال دارد و به قرآن اهمیت دهیم، بنابراین در این ماه قرآن تلاش کنیم تا از مواعظ قرآن کریم بهره مندی بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر انس گرفتن مردم با قرآن، تصریح کرد: امسال در ماه مبارک رمضان طرحی در سراسر کشور راه افتاده است با عنوان "زندگی با آیه ها" یا طرح مسطورا که متولیان این طرح سعی کردند که ما را با آیات زندگی ساز قرآن آشنا کنند و برای امسال ۳۰ آیه که دستور زندگی را می‌دهد، در نظر گرفته‌اند.

وی از مردم خواست تا این طرح را دنبال کنند و زندگی خود را با قرآن کریم تنظیم کنند تا در این بهار قرآن که با بهار طبیعت همراه است، تلاش کنیم زندگی ما قرآنی شود تا از شر فتنه‌ها در امان باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که باید ملکه تقوا در وجود ما تقویت شود. خداوند متعال می‌فرماید که روزه را واجب کردیم که شما باتقوا شوید و این عمل واجب، یک تمرین است، سعی کنیم که این تمرین تقوا را برای خود و اطرافیان به جد دنبال کنیم چرا که ممکن است افراد بی‌توجهی داشته باشند که باید تمرین کنند که اگر به هر دلیلی روزه نمی‌گیرد، جلوی مردم و روزه دار از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند.

آیت الله دژکام گفت: در هفته پیش رو آغاز سال جدید را در پیش رو داریم که پیشاپیش به همه ایرانیان و کسانی که در کشور‌های دیگر نوروز را گرامی می‌دارند و همه کسانی که می‌خواهند در این ایام نوروز شراکت داشته باشند، تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال سالی خوش همراه با سربلندی و عزت دنیا و آخرت درخواست می‌کنم.

امام جمعه شیراز به رسم‌های خوب نوروز از جمله دید و بازدید اشاره کرد و افزود: در برخی از شهر‌های استان ما متداول است که کسی که می‌خواهد برای دید و بازدید برود؛ اول چیزی را برای کسانی که امکان میزبانی ندارند می‌فرستد تا دست خالی نرود. 

وی بیان کرد: در جامعه ما عده‌ای گرفتار هستند و نباید چشم روی هم بگذاریم. کمیته امداد پیش از نوروز جشن نیکوکاری دارد و رسم نوروز را که نیکوکاری است، تقویت کرده است و سعی کنیم در ایام نوروز، به هر شکلی که می‌توانیم به دیگران کمک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: در این فتنه‌های آخرالزمانی که رسانه‌های از خدا بی خبر که تبلیغ کفر، بی حیایی و امثال این‌ها می‌کنند و به فکر انسان‌ها نیستند و ظلم به همه ملت‌های عالم می‌کنند ما بایستی رسم‌های خود را نگه داریم تا انسان باشیم.

دژکام بیان کرد: رسانه‌های غربی همانند حیوان می‌مانند؛ اگر حیوان نبودند اینگونه در فلسطین انسان‌ها، کودکان، زنان و غیره را نمی‌کشتند و ظلم آشکار نسل کشی را رقم می‌زنند که این رفتار نشان از این دارد که به فکر انسانیت نیستند. ما باید به شکلی به برادران، خواهران و فرزندان فلسطینی برسانیم که از فکر شما غافل نیستیم و ما انسان هستیم.

وی گفت: ما این مسیر را در ایران دنبال می‌کنیم و اگر در این راستا هر کمکی از عهده ما بر می‌آید باید انجام دهیم و مسلما تا روز قدس خود را آماده کنیم چرا که فریاد روز قدس شما در آسمان‌ها اثر خواهد کرد و فضا را برای آنها تغییر خواهد داد و انشاالله روز فتح و پیروزی این ملت مظلوم را به زودی خواهیم دید.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مردم زحمت خود را در روز انتخابات کشیده‌اند و مسلما پیروز میدان مردم هستند، اما ممکن است که رفتار نمایندگان شیرینی این انتخابات را تلخ کند، گفت: پیشاپیش به همه بزرگوارانی که به مجلس راه یافتند عرض می‌کنیم که این نگرانی مقام معظم رهبری را جدی بگیرید و مد نظر خود قرار دهید.

وی تصریح کرد: مردم در چارچوب عزت اسلام و ایران به شما رای دادند و اگر تلخی برای کشور پیش بیاید، رای آن‌ها از شما سلب می‌شود و همه مراقب باشند. راه حل این موضوع چیست؟ به جای اینکه به فکر منافع خود و اعضای خود باشند، به فکر ملت باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطر نشان کرد: منافع ملی اگر بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، جلوی اکثر این دعوا‌ها گرفته می‌شود. ببینید کشور چگونه پیشرفت می‌کند و وضع معیشت مردم و مشکلات عدیده کشور حل خواهد شد، بنابراین امیدواریم همه کسانی که به عنوان نماینده مردم در مسیر مجلس وارد شدند این نکات را مدنظر خود قرار دهند و ما به آینده خیلی بهتری برای مردم و کشورمان امیدوار شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه