English

استاندار فارس مطرح کرد؛

تشویق به فرزند آوری و جلوگیری از سقط جنین دو روی سکه افزایش و جوانی جمعیت

استاندار فارس، موضوع سقط جنین را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت وقت گذاری بر حل این مشکل ناپسند تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تشویق به فرزند آوری یک روی سکه و جلوگیری از سقط جنین روی دیگر افزایش جمعیت و جوانی جامعه است.

تشویق به فرزند آوری و جلوگیری از سقط جنین دو روی سکه افزایش و جوانی جمعیت
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، هفتمین جلسه ستاد استانی "خانواده و جمعیت" به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار، با سه دستور کار برگزار شد.

استاندار فارس در این جلسه با تاکید براینکه جلسات این ستاد باید بصورت منظم و ماهیانه برگزار شود، اظهار داشت: الگوهای مناسب و عملیاتی شده در سایر استان ها را بررسی و برای اجرایی شدن پیشنهاد دهید و از تجربیات سایر نقاط کشور، استفاده نمایید.

وی در پاسخ به گزارش تدوین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها بر اساس فرم های سامانه داشبورد مدیریتی (مبنا)، از اعلام موافقت خود با فعالیت دستگاه‌ها در بستر این سامانه خبر داد و افزود: از ابتدا مقرر شد وظایف هر دستگاه تعیین و میزان عمل به وظایف نیز رصد گردد؛ بصورت ماهیانه گزارش عملکردی هر دستگاه را از سامانه مبنا، ارائه دهید.

ایمانیه به گزارش ارائه شده در خصوص میزان ازدواج و فرزند آوری در دستگاه های اجرایی هم واکنش نشان داد و اظهار داشت: بسته های تشویقی و ترغیبی افزایش ازدواج و فرزند آوری در دستگاه های مختلف تدوین و به استحضار پرسنل رسانده شود. 

وی خواستار ارائه گزارش ماهیانه مبنی بر واگذاری زمین به تفکیک شهرستان و با اعلام متقاضیان و واجدین شرایط و تعداد افراد دریافت کننده در طرح جوانی جمعیت شد و افزود: اختصاص تسهیلات بانکی مصوب در زمینه فرزند آوری و ازدواج نیز با همین شرایط اعلام شود.

استاندار فارس در ادامه موضوع سقط جنین را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت وقت گذاری بر حل این مشکل ناپسند تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تشویق به فرزند آوری یک روی سکه و جلوگیری از سقط جنین روی دیگر افزایش جمعیت و جوانی جامعه است؛ باید بصورت ویژه برای این موضوع وقت گذاشته شود و فروش غیرقانونی داروهای سقط متوقف شود. همچنین برخورد با ماما، پرستار یا پزشکانی که در این زمینه مشارکت می کنند در دستور کار مجریان قرارگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه