English

استاندار فارس:

کشورهای جنگ‌طلب، وظایف خود در قبال پناهندگان را انجام دهند

استاندار فارس در دیدار با خانم یومیکو تاکاشیما، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی، در سفر به شیراز بر لزوم ورود آژانس به موضوع تأمین سلامت اتباع و مهاجرین خارجی در ایران و استان فارس و انجام وظایف خود در قبال پناهندگان تاکید کرد.

کشورهای جنگ‌طلب، وظایف خود در قبال پناهندگان را انجام دهند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

 به نقل از استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۱۵ اسفند در دیدار با خانم یومیکو تاکاشیما، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در ارتباط با اتباع غیرایرانی و مهاجرینی که به شکل غیرقانونی در ایران و استان فارس حضور دارند به‌ویژه اتباع افغانی، بحث سلامت آنهاست.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه این افراد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای در کشور ایران قرار ندارند و پرداخت هزینه‌های بالای درمان از سوی آنها مقدور و ممکن نیست، گفت: پیشنهاد می‌شود در استان فارس به‌عنوان استان پایلوت، یک شرکت بیمه داخلی تمام هزینه‌های درمانی این اتباع را تحت‌پوشش قرار دهد؛ بخشی از هزینه آن توسط کمیساریا، بخشی توسط خود اتباع و بخشی نیز به شکل تخفیف از سوی بیمه‌ها تامین شود.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اقدامات جنگ‌طلبانه، مشارکت و حمایت‌های برخی کشورها از جمله آمریکا تصریح کرد: اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای غربی امنیت کشورها را مورد هدف قرار داده‌اند که یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت و پناهندگی به‌شمار می‌آید؛ در مقابل این کشورها عامل جنگ باید در رفع مسائل موجود با امور پناهندگان نیز نقش ایفا کنند و سهم خود را بپردازند.

استاندار فارس افزود: موضوع دیگر بحث همراهی و حضور اتباع مجاز در کنار اتباع غیرمجاز است که انتظار است با کمک کمیساریا بتوانیم این افراد را تفکیک کنیم تا نسبت به بازگرداندن افراد غیرمجاز به کشورشان بتوان اقدام بهتری انجام داد.

وی اظهار کرد: اگر این مباحث حل شود، ما در سایر موارد مرتبط با اتباع از جمله اشتغال و مسکن نیز آمادگی کمک و همکاری خواهیم داشت.

 

خدمات‌دهی ایران به پناهندگان بی‌نظیر است

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در این دیدار، خدمات‌دهی به پناهندگان و مهاجرین خارجی توسط جمهوری اسلامی را یک نمونه‌ای بی‌نظیر و غیرقابل تکرار دانست و گفت: بسیار علاقه‌مند هستیم که بتوانیم سطح تخصیص منابع نهادها و مجموعه‌ها برای حمایت از اتباع و مهاجرین را افزایش و ارتقاء دهیم و بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چقدر خوب به مهاجرین خدمات مختلف از جمله در حوزه بهداشتی و آموزشی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بین سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ کمیسارا مبلغ ۶۰ میلیون دلار به بحث سلامت پناهندگان در دنیا اختصاص داد که این کمک به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی و تأمین تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

او اظهار کرد: البته قبول داریم میزان کمک در مقایسه با هزینه پزشکی که جامعه مهاجر دارد، عدد بسیار ناچیزی است.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: در زمینه بیمه نیز، هم اینک طرح بیمه سلامت جهت پناهندگان را داریم که کمیساریا طی سال‌ها به‌عنوان یک اولویت با آن برخورد کرده و سال گذشته نیز پرداخت هزینه درمان حدود ۲۵۰ هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر توسط کمیساریا تقبل شد که البته به خاطر تورمی که وجود دارد، این تعداد ممکن است کمتر شود.

خانم تاکاشیما افزود: در زمینه بیمه فعلا توانسته‌ایم بیمه پایه را حمایت کنیم، اما اگر بتوانیم نشان دهیم کشور ایران چه کارهای کاملی در این زمینه انجام می‌دهد و از طرفی بتوانیم از کشورهای حمایت‌کننده، جذب سرمایه داشته باشیم، شاید بتوانیم در جهت بیمه تکمیلی گام برداریم، چراکه برخی پناهندگان هزینه‌های خاص و ویژه درمانی دارند.

یومیکو تاکاشیما، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: توجه به امور پناهندگان و اهمیت به بهداشت و آموزش آنان در ایران بی‌نظیر است و می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه