English

استاندار فارس:

تسهیلات بانکی و حمایت های نفتی به یاری افزایش توسعه فارس می آیند

استاندار فارس در سفر به تهران در دیدارهای جداگانه‌ با مدیران ارشد دولت، مسیرهای رفع محرومیت زدایی و توسعه استان با تمرکز بر ایجاد اشتغال و رونق تولید را بررسی کرد.

تسهیلات بانکی و حمایت های نفتی به یاری افزایش توسعه فارس می آیند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس روز گذشته در سفر یک روزه خود به تهران، در دیدارهای جداگانه‌ موارد و مسائل مرتبط با استان را در سطح ملی پیگیری کرد.

دیدار با رییس سازمان بحران کشور؛ از جبران خسارت تا تدبیر برای آینده

استاندار فارس در ابتدا در دیدار با نامی، رئیس سازمان بحران کشور، پیگیر چند موضوع بود؛ جبران باقی مانده خسارت های وارد آمده در سیل های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یکی از محورهای دیدار با رئیس سازمان بحران کشور بود.

ایمانیه، ایجاد چند پایگاه چند منظوره در برخی شهرستان های فارس را با نامی مطرح کرد و در ادامه برای لایروبی و دیواره گذاری رودخانه های موجود در محدوده شهرهای استان بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با کم آبی در سال آینده با تمرکز بر تأمین تانکرهای انتقال آب آشامیدنی برای روستاییان و عشایر را بررسی و از هم اکنون برای مقابله با تنش آبی سال آینده استان برنامه ریزی کرد.

ساخت مسکن روستایی فارس جهشی دوچندان می گیرد

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه در دیدار با غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن کشور، محرومیت زدایی از چهره روستاها را هدف قرار داد و با مذاکرات صورت گرفته، سهمیه‌ ۳ هزار تن قیر و اختصاص آن طی دو مرحله، باهدف آسفالت معابر روستایی را جذب استان نمود.

وی در بخش دیگر مذاکرات خود با غلامرضا صالحی زمینه های افزایش سرعت ساخت مسکن روستایی را در قالب نهضت ملی جهش مسکن بررسی کرد و بر ضرورت تأمین زمین، اختصاص تسهیلات و ساخت مسکن روستایی تاکید کرد و خواستار ایجاد جهشی دوچندان در حوزه ساخت مسکن روستایی فارس شد.

وزارت نفت در میدان فارس؛ از احداث پالایشگاه تا محرومیت زدایی

استاندار فارس در ادامه سفر خود به دیدار جواد اوجی، وزیر نفت رفت و کمک های وزارت نفت در احداث خطِ انتقال فرآورده های نفتی از جنوب کشور به شیراز و احداث پالایشگاه دوم شیراز را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

ایمانیه از کمک وزارت نفت به احداث زائر سرای فارس در مشهد خبر داد و از کمک این وزارتخانه برای همکاری در آسفالت معابر روستایی سخن گفت؛ که با تحقق آن تا حدودی مشکلات موجود در این زمین کاسته می شود.

استاندار در دفتر معاون اول رئیس جمهور

ایمانیه در بخش دیگر سفر یک روزه خود با حضور در دفتر معاون اول رییس جمهور با مسئول پیگیری کننده مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری دیدار کرد.

وی در این زمینه گفت: در این دیدار توافق کردیم فرآیند احداث قطار شیراز به اهواز از چه مسیری دنبال شود تا ان شاءالله به نتیجه برسد و در سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی این طرح ملی آغاز شود؛ همچنین فرآیند کمک در احداث بیمارستان سرطان شیراز نیز به بحث گذاشته شد تا با لطف خداوند متعال این طرح هم سریع تر به نتیجه برسد و دردی از آلام نیازمندان به این بیمارستان را بکاهد.

استاندار فارس با مدیر عامل بانک رفاه کارگران به توافق رسید

استاندار فارس در سفر خود به تهران با اسماعیل للهگانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران هم دیداری داشت.

ایمانیه در حاشیه این دیدار از کمک های قبلی این بانک در فارس قدردانی کرد و گفت: در خصوص سرمایه گذاری با بانک رفاه در استان به ویژه در مواردی که منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید می شود توافق‌های خوبی داشتیم؛ بیش از ده طرح کلان استان را مرور و برای مشارکت در آن با یکدیگر به نتیجه رسیدیم و امیدواریم با اختصاص تسهیلاتی که از جانب این بانک در اختیار طرح ها قرار می گیرد سرعت ایجاد اشتغال و رونق تولید در فارس افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از صنایع برای توسعه و ایجاد اشتغال به تسهیلات احتیاج داشتند که در این دیدار برای اختصاص تسهیلات به توافق رسیدیم، اظهار کرد: توافق کردیم سرعت انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه و انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز را با اختصاص تسهیلات از بانک رفاه سرعت دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه