English

استاندار فارس:

پانزده هزار نهال به یاد شهدای فارس کاشته می شود

استاندار فارس در چهارمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از غرس ۱۵ هزار نهال به یاد شهدای استان فارس خبر داد.

پانزده هزار نهال به یاد شهدای فارس کاشته می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد هادی ایمانیه یکشنبه ۱۳ اسفند در چهارمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از زحمات دست‌ اندرکاران و برگزار کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تقدیر کرد و افزود: مجددا بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات منسوبین شهدا بویژه والدین این عزیزان تاکید می کنم؛ از امکانات مرکز اسناد استان که امکانات قابل توجهی دارد برای تحقق این مُهِم استفاده کنید.

استاندار فارس به برگزاری کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید سرافراز استان فارس در سال آینده هم اشاره کرد و افزود: در آستانه روز درختکاری چندین هزار نهال به یاد همه این عزیزان و با همکاری خانواده های معظم ایشان کاشته شود؛ منابع طبیعی هم موظف است پلاک نام شهید عزیز را در جوار درخت نصب کند.

وی، رتبه بندی دستگاه ها و فرمانداران در توجه به مباحث ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را اقدامی مناسب در جهت توجه بیشتر به این حوزه دانست و گفت: وظایف و توقعات را به فرمانداران اعلام و پس از مهلت زمانی مشخص شده برای تحقق موارد، نسبت به رتبه بندی اقدام کنید.

ایمانیه به فرا رسیدن عید باستانی نوروز و لحظه تحویل سال شمسی هم اشاره کرد و افزود: آیین تحویل سال همانند سنوات گذشته در حرم های مطهر امامزادگان جلیل القدر برگزار می شود؛ تدابیر و برنامه ریزی های برگزاری این مراسم سنتی بصورتی باشد که در حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم علیه السلام، شهدای حادثه تروریستی حرم نیز پس از زیارت امامزادگان معظم، زیارت شوند.

نماینده عالی دولت در فارس در انتها به موضوع اعتبارات مرتبط با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و از اقدامات تعریف شده برای دستگاه های مختلف در این حوزه سخن گفت و تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ستاد بزرگداشت کنگره شهدا و ستاد راهیان نور استان چهار نهاد متولی در این زمینه هستند که هر کدام برای انجام فعالیت های خود به اعتبار نیاز دارند پس می بایست مسئولین این نهادها در جلسه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تمام موارد و موضوعات این حوزه ها را تا پایان سال ۱۴۰۳ در مباحث مختلف اعم از عمرانی، فرهنگی، امورات جاری و ... مشخص و ارائه نمایند تا محل و ردیف های مرتبط، با تامین اعتبار آنان مشخص شود و هر سازمان و نهاد وظیفه خود را به نحو احسن به سرانجام برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه