English

همزمان با سراسر کشور:

فرآیند اخذ رای انتخابات ۱۴۰۲ در استان فارس آغاز شد

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با سراسر کشور، در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار، در استان فارس آغاز شد.

فرآیند اخذ رای انتخابات ۱۴۰۲ در استان فارس آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، امروز جمعه ۱۱ اسفندماه، آغاز شد و مردم استان فارس، برای انتخاب ۱۸ نماینده در ۱۵ حوزه انتخابیه و همچنین ۵ نماینده خبرگان رهبری به پای صندوق‌های رأی می‌روند‌.

مردم استان فارس بار دیگر با حضور پُرشور پای صندوق‌های رأی، وفاداری خود را به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت می‌کنند.

در انتخابات امسال، ٣ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر در فارس واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این میان، ۱۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر رأی اولی و حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر از رأی‌دهندگان واجد شرایط مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است.

در استان فارس هزار و ۴۹۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت ۸۸۸ نفر تایید صلاحیت شدند و تا ۹ اسفندماه که مهلت انصراف کاندیداها بود، در نهایت ۳۲۰ نفر انصراف خود را اعلام کردند. در این میان، حوزه انتخابی شیراز و زرقان بیشترین انصرافی را با ۴۲ نفر داشت و کمترین انصرافی، از شهرستان‌های سپیدان، بیضا و مرودشت با ۱۰ نفر بوده است.

رأی‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه یعنی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند. ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد و احراز هویت با کد ملی خواهد بود.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه