English

معاون استانداری فارس خبر داد؛

رونمایی از پنج اثر شاخص گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: در نمایشگاه گردشگری پارس از پنج اثر شاخص گردشگری رونمایی انجام شد و فعالین گردشگری فارس میزبان همه اقوام ایرانی بودند.

رونمایی از پنج اثر شاخص گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری پارس، گفت:این نمایشگاه در بخش‌های مختلف و بسیار متفاوت با سال‌های گذشته شروع به فعالیت کرده است.
 
وی افزود: این نمایشگاه هم حوزه ملی و هم حوزه بین المللی را در خود جای داده است و امسال میزبان کشورهای مختلفی هستیم که بسیار متفاوت و پررونق در این نمایشگاه ظاهر شده‌اند.
 
معاون استانداری فارس ادامه داد: به جز کسانی که در نمایشگاه حضور پیدا کردند ما مذاکرات مختلفی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای مختلف داشتیم.
 
فرخ زاده با اشاره به هشتاد نوع رشته صنایع دستی در فارس، اظهار داشت: نمایشگاه امسال فضای مناسبی برای نمایش آثار هنرمندان فاخر فارس برای عموم مردم و گردشگران فراهم کرده است.
 
جانشین استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس ادامه داد: مجموعه‌ای از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافری نیز تورها و ظرفیت های خود را در نمایشگاه معرفی می‌کنند و به سهم خودشان تلاش خواهند کرد سرمایه‌ گذاری در عرصه‌های گردشگری را پوشش دهند.
 
وی گفت: در موضوع اقوام و عشایر، امسال یک کار منحصر به فرد انجام شده است و میهمانانی از ۳۰ استان کشور تلاش کردند در کنار یکدیگر نمایشی متفاوت از همدلی و اتحاد اقوام ایرانی را عرضه کنند.
 
فرخ زاده اظهارداشت: از موضوعات شاخص این نمایشگاه می‌توان به نشست‌های علمی، ادبی و پژوهشی در حاشیه نمایشگاه اشاره کرد که علاوه بر معرفی ظرفیت های بی نظیر علمی و ادبی فارس از اساتید مربوط به گردشگری از دانشگاه‌های مختلف دعوت شده و از این ظرفیت بهره‌گیری شده است.
 
فرخ زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت بعد رسانه ای نمایشگاه گردشگری پارس، افزود: یکی از موضوعات مهم این نمایشگاه، بحث رسانه‌ای بود که اصحاب رسانه از چند ماه قبل برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه تلاش کردند.
 
وی در ادامه گفت: با چند تیم رسانه خارجی نیز رایزنی کردیم که در نمایشگاه امسال مستندسازی انجام دهند از جمله کشورهای کویت، سریلانکا و آلمان که امیدواریم با انتشار اخبار از استان فارس زمینه ساز رونق اقتصادی در حوزه گردشگری شوند.
 
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در خصوص مباحث سرمایه‌ گذاری نیز گفت: عرضه بسته های بی‌نام و رفع موانع یکی از موضوعات مهمی است که در این نمایشگاه به آن توجه ویژه داشته‌ایم.
 
فرخ زاده در خصوص بخش بین الملل نمایشگاه گفت: سه دسته در این بخش حضور دارند یک دسته‌ای که خود غرفه دارند و دسته ای برای بازدید حضور پیدا کردند و سفیران کشورهای مختلف که به شیراز سفر کردند، از جمله وزیر گردشگری پاکستان، سفیر سریلانکا و گروه‌هایی از کشورها و مجموعه‌های مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند که این نشان از زحمات و ارتباط خوب و مناسب فارس با خارج از کشور برای توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان بخصوص شیراز است.
 
وی ادامه داد: در این نمایشگاه پنج رونمایی انجام شد که رونمایی از میز ملی گردشگری ادبی و گردشگری خوراک تاریخی، گردشگری خوراک اقوام ایرانی از متفاوت‌ترین آن ها در نمایشگاه این دوره بوده است.
 
جانشین استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس در پایان گفت: اتحاد و انسجام در این نمایشگاه از شروع این نمایشگاه به چشم می‌خورد چون ماه ها قبل تمهیدات و برنامه‌ ریزی‌های لازم برای برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته بود تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فارس در جایگاه واقعی خودش در قله قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه