English

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز خبر داد؛

دانشگاه شیراز، میزبان دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز میزبان و مجری دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی خواهد بود.

دانشگاه شیراز، میزبان دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، طی مراسمی با حضور هاشم داداش‌ پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز، حامد تقوایی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و سید فردین تقی‌زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از پوستر دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی رونمایی و امضای تفاهم‌ نامه برگزاری این جشنواره میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور نمودن توانمندی و ایجاد نشاط مطرح و اعلام کرد: دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، از دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

حامد تقوایی از دیگر اهداف و چشم‌انداز برگزاری این جشنواره، به فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطر‌آگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی اشاره کرد و خبر داد: این جشنواره در دو بخش ۱. قرآنی و معارفی (ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هر درجه ایثارگری و در سطح تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی) و ۲. در بخش‌های هنری و ادبی برگزار می شود که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند شرکت نمایند.

به‌گفته‌ی این مقام مسؤول، ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از محورهای مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه