English

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه شیراز خبر داد؛

افتتاح نخستین مرکز تعالی تدریس کشور در دانشگاه شیراز

نخستین مرکز تعالی تدریس کشور با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دانشگاه شیراز افتتاح خواهد شد.

افتتاح نخستین مرکز تعالی تدریس کشور در دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، الهام حیدری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه شیراز روز شنبه ۲۹مردادماه، در جمع خبرنگاران، از افتتاح نخستین مرکز تعالی تدریس کشور در دانشگاه شیراز، با مجوز رسمی از وزارت علوم خبر داد و اعلام کرد: همزمان با این برنامه، نخستین کارگاه این مرکز با عنوان «مدیریت اثربخش کلاس در محیط‌های دانشگاهی» در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

وی در مقدمه‌ی سخنان خود به معرفی این مرکز پرداخت و توضیح داد: مرکز تعالی تدریس دانشگاه شیراز، یک واحد آموزشی است که در راستای مأموریت‌های دانشگاه و سند راهبردی دانشگاه شیراز، اقداماتی در زمینه‌ی توسعه و تعالی تدریس و تربیت مدرسین نوآور انجام می‌دهد. این مرکز در راستای ارتقای فرهنگ یاددهی یادگیری و تدریس اثربخش در دانشگاه، تعامل و مشارکت‌های علمی انجام می‌دهد و با ارائه‌ی مشاوره و برگزاری دوره‌های تخصصی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بهبود و اثربخشی تدریس در جامعه خود نیز موثر واقع می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه شیراز بیان کرد: ازجمله اهداف استراتژیک دانشگاه شیراز در سند راهبردی، توسعه‌ی سرمایه‌های انسانی و افزایش کیفیت آموزشی است که در این راستا لازم است، تمامی عوامل درگیر در فرایند آموزش برای دستیابی به این هدف گام بردارند. از همین‌رو باتوجه به اینکه تاکنون چنین مرکزی در دانشگاه شیراز به‌طور اخص وجود نداشته است و صرفاً در قالب دفتر بهسازی و توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی به تعریف دوره‌هایی برای اعضای هیأت‌علمی پرداخته است، وجود چنین مرکزی در ساختار دانشگاه لازم و ضروری است.

به‌گفته‌ی این مقام مسؤول، آیین افتتاح مرکز تعالی تدریس دانشگاه شیراز که ازسوی معاونت آموزشی دانشگاه شیراز با همکاری ستاد طرح دانش افزایی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه ترتیب یافته است، روز دوشنبه ۳۱مردادماه ۱۴۰۱ باحضور عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دیگر مسؤولان از وزارت علوم و دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد و اولین کارگاه این مرکز نیز با عنوان «مدیریت اثربخش کلاس در محیط‌های دانشگاهی»، روز چهارشنبه، ۲شهریورماه در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز، به‌صورت حضوری و مجازی (ترکیبی) تشکیل خواهد گردید.

 حیدری در ادامه به مخاطبان این برنامه اشاره کرد و گفت: از متقاضیان جذب و موسسات آموزش عالی، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، دانش‌آموختگان علاقه‌مند به تدریس، مدرسان مشغول به تدریس (به‌جز اعضای هیات‌علمی)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سازمان‌های متولی برنامه‌ریزی آموزشی برای حضور در این مراسم دعوت می‌‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به سایت دفتر توانمندسازی و صفحه رسمی این مرکز در اینستاگرام به نشانی Shirazu.tec@ مراجعه نمایند یا با شماره‌های تلفن‌های این دفتر ۳۶۱۳۴۷۹۱ و ۳۶۱۳۴۷۹۲ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه