English

استاندار فارس تاکید کرد؛

ارتباط منسجم میان صنعت و دانشگاه در شیراز

استاندار فارس بر لزوم تاسیس دفتر دانشگاه در سازمان صمت و شهرک صنعتی به منظور برقراری ارتباط مستقیم و موثر میان صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

ارتباط منسجم میان صنعت و دانشگاه در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فاری در جلسه با رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، رئیس سازمان صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه جهت ایجاد تحول در صنعت، گفت: از بین همه دانشگاه‌ها در حوزه صنعت بیشترین انتظار از دانشگاه صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه لازمه این اتفاق، برگزاری جلسات منظم مدیریتی به‌صورت هفتگی با دستور جلسه خاص و پیگیری خاص میان روسای دانشگاه، صمت و شهرک‌های صنعتی است، اظهار داشت: همچنین ایجاد دفتر دانشگاه در سازمان صمت و شهرک صنعتی و بالعکس بسیار لازم و اثرگذار است. 

استاندار فارس بر لزوم تبلیغات وسیع جهت ترغیب صنعتگران برای ارتباط‌گیری با دانشگاه، گفت: استقرار یک الی دو استاد رابط دانشگاه و شهرک صنعتی قطعا کانونی جهت مراجعه صنعتگران و حل علمی مشکلاتی خواهد شد که صنعت با آن مواجه است. 

وی با اشاره به اینکه با صمت نیز همین اقدام باید انجام شود، افزود: صنایع خارج از شهرک صنعتی هم فراوان‌ و قدرتمند هستند و مشکلاتشان جدی است و آمادگی تحولات عمیق‌ و وسیع‌ را دارند. 

مقام عالی دولت در فارس افزود: در دانشگاه هم دفتری از صنعت قرار دهید و ارزیابی استاد هم باید به این شکل باشد که در یک بازه زمانی با چند صنعت قرارداد بسته و چند زمینه را برای دوره های آموزشی دانشجویان فراهم کرده و چند سفارش پژوهش را پذیرفته است.

 ایمانیه در ادامه به لزوم استخراج آمار و اطلاعات عمیق و وسیع از صنعت استان با نگاه دانشگاهی اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در شهرک صنعتی به تهیه امکاناتی که می‌خواهید به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهید، سرعت بخشید و هرچه سریع‌تر اطلاعیه و فراخوان را اعلام کنید. 

استاندار فارس همچنین با ارائه پیشنهادی به برگزاری نمایشگاه به صورت هر سه ماه یکبار توسط شهرک صنعتی و صمت در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این اقدام قطعا بسیار تاثیرگذار است تا صنعت و دانشگاه به هم وصل شوند و هدف مدنظر شما اتفاق افتد. 

وی افزود: وقتی یک دانشجوی دکترا به این صنعت متصل شد، به احتمال زیاد جذب همان صنعت می‌شود، به هم نزدیک می شوند و دغدغه شغل آینده را ندارند. 

ایمانیه افزود: اختصاص امتیازات ویژه به پژوهش‌های کاربردی و مبتنی‌بر تفاهم میان دانشگاه و صنعت برای اساتید و دانشجویان نیز بسیار اثرگذار است. 

تقویت نقش دانشگاه در کلینیک های صنعتی از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و افزود: این اقدام نیز می‌تواند موثر واقع شود که به صنعتی تسهیلات بدهیم که با دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری داشته باشند. 

استاندار فارس همچنین به ایجاد دفاتر مشاوره نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای فیزیکی و امکانات برای ایجاد دفتر مشاوره بسیار جهت امیدآفرینی و ایجاد انگیزه مهم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه