English

اعلام آمادگی استان فارس و کشور بنگلادش برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: روابط نزدیک فرهنگی و تاریخی میان ایران و بنگلادش وجود دارد که با توجه به علاقه دو طرف به افزایش مراودات تجاری، آمادگی داریم با برنامه ریزی منسجم و دقیق برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی استان فارس و کشور بنگلادش اقدامات تاثیرگذاری را انجام دهیم تا هر دو طرف به خوبی از ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر استفاده کنند.

اعلام آمادگی استان فارس و کشور بنگلادش برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدصادق حمیدیان در نشست سفیر کشور بنگلادش در ایران با فعالان اقتصادی استان فارس بیان کرد: استان فارس یکی از بزرگترین استان های ایران با حدود ۷ درصد مساحت کشور و ۶ درصد جمعیت کشور است که در حال حاضر بالغ بر ۷ هزار واحد صنعتی در فارس مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این استان با تولید ۱۲ درصد محصولات کشاورزی، یکی از بزرگترین کانون های تولید محصولات کشاورزی در ایران است و سهم بالغ بر ۳۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور به استان فارس اختصاص دارد.

حمیدیان با اشاره به محصولات تولیدی استان فارس که قابلیت حضور در بازار کشور بنگلادش را دارد اظهار داشت: قدیمی ترین واحد پتروشیمی ایران در شیراز قرار دارد که با حجم قابل توجهی تولید کود اوره شیمیایی و ترکیبات نیتروژن فعال است و همچنین فارس در حوزه صادرات دومین صادرکننده شمش آلومینیوم و شمش آهن در کشور ایران است.

وی اضافه کرد: فارس در تولید و صادرات برخی از محصولات از جمله سنگ های تزیینی، خاک نسوز، انجیر خشک ارگانیک، انار ارگانیک، بیش از ۱۰۰ واریته سبزی و صیفی جات، ۷ نوع میوه مرکبات و فرآوری آنها و لیمو در کشور ایران و دنیا جایگاه خوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: همچنین در حوزه خرما نیز این استان تولیدات با کیفیتی دارد و هم اینک حجم قابل توجهی از خرمای شاهانی جهرم از طریق امارات متحده عربی صادرات مجدد شده و به کشورهای دیگر از جمله بنگلادش صادر می شود.

حمیدیان عنوان داشت: این استان در حوزه گردشگری با برخورداری از آثار متعدد ثبت شده ملی و آثار جهانی از جمله تخت جمشید، پاسارگاد و نفش رستم، وجود ۱۴ شاخه گردشگری سلامت – طبیعی - ورزشی و غیره، در حوزه صنایع دستی با بیش از ۱۸۰ نوع هنر دستی و شهر آباده به عنوان پایتخت منبت جهان، تولید و صادرات فرش دستبافت و گبه مزیت و جایگاه ویژه ای در داخل کشور ایران و در دنیا دارد.

وی تصریح کرد: در دوره گذشته ما شاهد فراز و فرودهایی در حوزه صادرات و واردات کشور ایران با کشور بنگلادش بودیم که با توجه به استقبال و علاقه بازرگانان و تجار بخش خصوصی و بخش دولتی کشور بنگلادش تلاش می کنیم فصل جدیدی در ایجاد و تقویت روابط تجاری سالم و مستمری بین استان فارس و کشور بنگلادش برقرار شود.

حمیدیان افزود: ما در اتاق بازرگانی فارس آمادگی داریم در جهت افزایش مبادلات تجاری ایران و بنگلادش راهکارهای متقابلی را پیش بینی و ارائه کنیم که امیدواریم با حل مشکلات تجاری دو طرف شاهد برگشت رونق به تجارت بین فارس و بنگلادش باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه