English

نماینده ولی فقیه در فارس:

نگهداری دستاوردهای شهدا با صبر و استقامت ممکن است

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت تداوم راه شهدا گفت: امروز اگر در برابر توطئه‌هایی که در دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن وجود دارد، صبر و مقاومت را از دست دهیم، دستاوردهای شهدا را از دست خواهیم داد.

نگهداری دستاوردهای شهدا با صبر و استقامت ممکن است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۲۶ آذرماه در مراسم تشییع شهدای گمنام که در شیراز برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، خطاب به مردم شهر شیراز گفت: همه شما ارادتمند شهدا و اهل بیت(ع) هستید چرا که با بر دوش گذاشتن شهدای زهرایی حرکت کردید و به میدان آمدید تا یاد حضرت زهرا(س) را در اذهان تمام جهانیان زنده کنید و به شهدا احترام بگذارید.

وی با بیان اینکه بعضی از این شهدا مربوط به عملیات والفجر هشت هستند و وقتی به نبرد حرکت کردند رمز عملیاتشان « یا فاطمه الزهرا (س)» بود،افزود: شهدای والفجر ۸ با یاد زهرا طاهره(س) رزم کردند و فتح، پیروز و ظفر را برای این امت به ارمغان آوردند گرچه خودشان شهید شدند و غریبانه بیش از ۴۰ سال در منطقه عملیاتی والفجر ۸ آرمیدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بنیان‌گذار مکتب مقاومت حضرت زهرا(س) بود، افزود: حضرت فاطمه (س) الگو و اسوه تمام بانوان است چرا که سراسر صبر، استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم بود.

وی به یاد شهدای گمنام و برای یاد گرفتن مکتبی که حضرت فاطمه (س) بنیانگذارش بود، به ۵ آیه از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امروز برای هدیه به شهدای گمنام آیات ۱۵۳ تا ۱۵۷ از سوره مبارکه بقره قرآن کریم را بخوانیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند همه امت اسلامی را در آیه ۱۵۳ سوره بقره در قرآن کریم مورد خطاب قرار می‌دهند و می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ ای اهل ایمان از صبر و نماز [برای حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگی ها و رسیدن به رحمت حق] کمک بخواهید زیرا خدا با صابران است»، افزود: اگر می‌خواهید عزت و عظمت داشته باشید و می‌خواهید زیر بار ظلم امپریالیسم‌ها، غاصبان، دشمنان، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نباشید، از صبر و مقاومت کمک بگیرید.

به گفته امام جمعه شیراز، ملتی که استقامت و صبر نداشته باشد مطمئن باشد چیزی جز خاری و ذلت نصیبش نمی‌شود. همچنین امروزه عزت حماس، حزب‌الله، جبهه یمن و جبهه مقاومت به دلیل صبر و ایستادگی‌شان است.

وی یادآور شد: امروز اگر در برابر توطئه‌هایی که در دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن وجود دارد صبر و مقاومت را از دست دهیم، دستاوردهای شهدا را از دست خواهیم داد.

آیت الله دژکام با اشاره به پدر و مادر شهدا بیان کرد: پدر و مادرهای این شهدا که نمی دانیم امروز زنده هستند یا خیر ۴۰ سال پیش فرزند خود را فرستاده اند و امروز جنازه فرزندش آمده است، اگر آنها صبر نکرده بودند ما امروز عزت مندی نداشتیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید تاریخ عملیات والفجر ۸ را مطالعه کرد، گفت: این شهدا بیست دقیقه در دل شب روی آب خروشان اروند و زیر تیربارهای دشمن حرکت می کردند تا به سمت دیگر رودخانه بروند اما نه نگفتند و خم به ابرو نیاوردند و مرد و مردانه میدان را گرفتند. فرمانده یکی از گردان های این عملیات تعریف می کرد که وقتی زیر تیربار دشمن زمین گیر شده بودیم یک فریاد “هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی” گردان را به حرکت در آورد چرا که آمده بودند کمک حسین زهرا بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: امروز هم دشمن می‌خواهد کم صبری و بی حوصلگی را در کشورها ترویج کند اما خداوند متعال فرمودند از صبر و نماز کمک بگیرید و آگاه باشید که خداوند با صابران است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سخت بودن دوره آخر الزمان بیان کرد: ما در دوره آخر الزمان قرار داریم و دیگر مجالی برای لاپوشانی نیست و باید آمادگی برای تحمل تمام بلاها داشته باشیم.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امید همه به صاحب الزمان است بیان کرد: از وجود مبارک امام زمان(عج) میخواهیم که دست به دعا بردارد برای این امتی که غریبی و مظلومیت می کشد و بچه های آنها تکه تکه می شوند و در وسط غزه عده ای از تشنگی و گرسنگی از بین می روند و عده دیگری از بمباران صهیونیست ها به شهادت می رسند،برای امت اسلامی، برای نائب خود رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و برای همه کسانی که در عرصه های مختلف در خدمت این امت و ملت هستند و برای ایرانی که پرچمش به نام حضرت حجت برافراشته می شود دعا کن و عزت و عظمت اسلامی را از خدای متعال برای همه سربازانت طلب بفرما.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه