English

ساختمان و دیوار کشی‌های غیرمجاز ۳۰۰ قطعه باغ شهر در شیراز تخریب شد

با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دادستانی مرکز استان فارس، ساخت و ساز‌های غیر مجاز شامل دیوار کشی و احداث ساختمان در ۳۰۰ قطعه از باغ شهر‌های شمال غرب شیراز تخریب شد.

ساختمان و دیوار کشی‌های غیرمجاز ۳۰۰ قطعه باغ شهر در شیراز تخریب شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سید مصطفی بحرینی گفت: این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز گفت: این عملیات مساحتی به میزان ۶۵ هکتار از اراضی مناطق آب پرده و کودیان را شامل می‌شود و طی آن ۲۲۰ دیوار کشی غیر مجاز، ۲۵ ساختمان و اتاقک، ۲۰ مورد پی کنی، ۳۵ مورد سایر تأسیسات و دپو مصالح ساختمانی را در برمی‌گیرد.

وی با تقدیر از همکاری کامل پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی، مدیریت راهداری استان و شهرستان شیراز بیان کرد: عملیات اجرا شده در این دو نطقه از شمال غرب شیراز زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی و مال باخته شدن افراد را فراهم کرد.

بحرینی از اراده دستگاه قضایی در شناسایی، تعقیب و برخورد قانونی و قاطع با زمین خواری، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، تعرض به اراضی ملی، انفال و حریم و بستر رودخانه‌ها در شیراز و سراسر استان با اولویت عوامل اصلی و مسببین خبر داد و خاطر نشان کرد: در این فرایند تنها اجرای دقیق قانون مد نظر مقامات قضایی قرار دارد.

دادستان مرکز استان فارس خاطر نشان کرد: در راستای تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و حفظ حقوق بیت المال همه مسئولان باید در چارچوب اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه را دستور کار خود قرار دهند و پیش از وقوع هر گونه اقدام غیرقانونی زمین‌‎خواران راه را بر سودجویان ببندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه