English

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

بزرگراه تنگ خیاره – لپویی به زودی با حداقل یک باند رفت و برگشت زیربار ترافیک می رود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش بینی می شود که بزرگراه تنگ خیاره - لپویی که هم اینک مراحل اجرای آن در دست انجام است به زودی حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود

بزرگراه تنگ خیاره – لپویی به زودی با حداقل یک باند رفت و برگشت زیربار ترافیک می رود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمودرضا طالبان، مدیر کل راه و شهرسازی فارس در این خصوص افزود: هم اینک ۱۰ کیلومتر از این محور ۲۴ کیلومتری با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این محور بزرگراهی که در حقیقت یکی از محورهای تخلیه و هدایت بخشی از ترافیک آزاد راه شیراز - اصفهان به سمت بزرگراه راه شیراز – اصفهان و مرکز و شرق شهر شیراز است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث پیگیری و تامین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ ملیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود.

طالبان افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بنا است از محل ماده ۵۶ توسط بانک ملی و بانک مسکن به این امر تخصیص یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و استانداری فارس این عدد نیز تزریق و پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.

آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهره‌برداری رسید.

این آزادراه طول مسیر را نسبت به محور فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه