English

امام جمعه شیراز:

معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد و در چهارچوب تعلیم قرآن، تحلیل کنیم.

معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۷ آذر در آیین اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی که به میزبانی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز برگزار شد،ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: خداوند متعال در آیه ۸۹ سوره نحل می‌فرماید: در روز قیامت از هر امتی شاهد می‌آورد. همه پیامبران الهی ایستاده‌اند و روز قیامت طولانی خواهد بود و در بعضی از اشارات قرآنی ذکر شده است که ۵۰ هزار سال دنیوی، روز قیامت طول می‌کشد که در این روز زمانی که مردم مبعوث می‌شوند به سراغ پیامبر خود می‌روند اما کاری نمی‌توانند کنند چرا که قوم خود را نفرین کردند در صورتی که پیامبر اسلام(ص) قوم خود را نفرین نکرده و با دعای خود می‌تواند تمامی انسان‌ها را شفاعت کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در مورد روز قیامت در قرآن کریم مکرر توضیح داده شده است.علامه طباطبایی فرموده ۱۲۰۰ آیه قرآن در رابطه با قیامت است که یک پنجم قرآن می شود که مردم روز قیامتی هست و بعد علامه طباطبایی می فرماید یکی از عوامل تاثیر گذار در محاسبات خود در زندگی را بحث قیامت قرار دهید که اگر قیامت را در نظر نگیریم محاسبات ما غلط از آب در می آید.

مسابقات سراسری قرآن ارتش+شیراز

امام جمعه شیراز در ادامه بیان کرد: گاهی می بینیم تحلیل های سیاسی به نتیجه نمی رسد و آنچه در صحنه واقع می شود با آنچه که تحلیل می شود متفاوت است و وقتی بررسی میکنیم متوجه می شویم که در معادله ما مسئله قیامت به عنوان عاملی که ضریب به قضایا می دهد در نظر گرفته نمی شود و ما اگر حساب قیامت را در نظر نگیریم و فقط دنیا باشد مطمئن باشید تحلیل دشمنان و رسانه های بیگانه روی حساب و کتاب دنیوی درست است اما اگر این عامل قیامت را در معادله آوردیم مسئله تغییر می کند.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: جهاد تبیین واجب است، تبیین در قرآن است و آیا می خواهیم قرآنی بیاندیشیم یا خیر؟ در غزه بیش از ۵ هزار بچه را کشته اند و این کار فرعونیت رژیم صهیونیستی است.این همه زن را کشته اند و آنکه می گوید صلح کنیم و کوتاه بیاییم جواب این را روز قیامت می تواند دهد؟فکر قیامت نیست که بیخیال است وگرنه اگر قیامت باشد حساب جور دیگری است.

وی افزود: عادی‌سازی روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم اشغالگر قدس شاید مبنای دنیوی درستی داشته باشد اما از مبنای قیامت صحیح نیست، بنابراین محاسبات آن‌ها اشتباه خواهد شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد و در چهارچوب تعلیم قرآن، تحلیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه