English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ فارس خبر داد؛

راه اندازی دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ستاد دائمی دهه شهدای دانش آموزی و دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در بسیج دانش اموزی تشکیل و به موازات این کنگره فعالیت و برنامه های بخش شهدای دانش آموزی و معلم را پیگیری و ظرفیت بسیج فرهنگیان نیز در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

راه اندازی دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد خلیل عسکری در نخستین نشست کمیته شهدای دانش آموز و معلم کنگره امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت هفته بسیج، با تشریح مقام والای شهدا اظهار کرد: حضرت امیر المومنین علی علیه السلام با وجود تمام مقام ها و جایگاهی که نزد خداوند دارند، از جمله؛ مولود کعبه، مقام امامت، و ...، اما تنها در زمانی می گوید رستگار شدم که به شهادت رسید لذا این موضوع نشان می دهد که شهادت عالی ترین درجه سعادت برای انسان هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: دفاع مقدس هم رویکرد ملی و هم رویکرد دینی داشت لذا رزمندگان ما در حالی که متدین و مقید به تکالیف و مستحبات بودند با تعصب ملی که نسبت به وطن داشتند نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد بنابراین دفاع مقدس، هم سمبل هویت دینی و هم سمبل هویت ملی ماست.

عسکری تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل بعد منتقل شود و هیچ بستری مناسب تر از آموزش و پرورش برای انتقال این فرهنگ نیست.

وی ادامه داد: یک سوم شهدای فارس را دانش آموزان و معلمان تشکیل می دهند لذا در کنگره امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان، آموزش وپرورش باید در برنامه های مربوط به این کنگره نقش پررنگ تری نسبت به سایرین داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در این راستا حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه در دستور کار قرار گیرد و همه برنامه ها پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: ترسیم ساختار و تدوین محتوا با مشارکت مردم دو برنامه اصلی آموزش و پرورش در این کنگره است،لذا بدنه مردمی باید پای کار بیاید و پیشنهاد می کنیم یک هیئت اندیشه ورز تشکیل شود تا ظرفیت اولیا دانش آموز و معلمان را پای کار بیاورد.

عسکری بااشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس با برگزاری دهه شهدای دانش آموزی در ابان امسال به استقبال کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس رفته عنوان کرد: ستاد دائمی دهه شهدای دانش آموزی و دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در بسیج دانش اموزی تشکیل و به موازات این کنگره فعالیت و برنامه های بخش شهدای دانش آموزی و معلم را پیگیری و ظرفیت بسیج فرهنگیان نیز در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: تشکل‌های دانش‌ آموزی ظرفیت های بی بدیلی هستند که می توان در برنامه ریزی حوزه دانش آموزی این کنگره از آن بهره مند شد لذا در این زمینه باید تشکل ها فعال شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه