English

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور راهی سریع تر از مولد سازی وجود ندارد

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: راهی سریع تر از مولد سازی در تکمیل پروژه های عمرانی در کشور وجود ندارد.

برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور راهی سریع تر از مولد سازی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حمیدرضا خان محمدی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: مردمی سازی در این دولت تنها در کلام نیست لذا ما نهایت تعامل را با مجمع خیرین داریم و طرح های عمرانی را مشارکت آنها اجرا می کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان فارس، اعتبارات قابل توجهی به حوزه آموزش و پرورش در استان فارس تخصیص یافت.

خان محمدی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در استان فارس حدود ۵ و ۲۲ صدم متر مربع است که از میانگین کشوری کمتر است اما اوضاع فضاهای آموزشی در فارس بحرانی نیست.

وی ادامه داد: مدرسه سازی ابتدای شکل گیری یک فرآیند آموزشی است لذا رعایت اصول متناسب ازجمله؛ سرمایشی، گرمایشی، صدا، نور، و...، در پروژه های عمرانی بسیار مهم است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اینکه فارس قطب علم وادب کشور است آغاز این اتفاق مهم در دبستان ها افتاده است پس فضای مدرسه در این زمینه موثر بوده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم توزیع تمام اعتبارات در استان ها بر اساس شاخص ها است و هیچ گونه اعتباری در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سلیقه ای توزیع نمی شود.

خان محمدی خاطرنشان کرد: کار در حوزه نوسازی بسیار سخت و طاقت فرسا است بهترین ساختمان ها در این سازمان احداث می شوند لذا در حوادثی مانند زلزله تنها مکان امن برای پناه گرفتن افراد مدارس است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: راهی سریع تر از مولد سازی در تکمیل پروژه های عمرانی در کشور وجود ندارد لذا با معرفی یک ملک از سوی استان کمتر از چند روز مجوز تغییر کاربری آن را صادر خواهیم کرد و تمام درآمد حاصله از آن در همان محل هزینه می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد تخصیص دو درصد از درآمدهای حاصله ارزش افزوده را در تکمیل مدارس در حال ساخت، به دولت ارایه کردیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: پیگیر بحث رتبه بندی پرسنل نوسازی هستیم و تا کنون گام های در این زمینه برداشته شده است.

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس در این آیین اظهار کرد: نوسازی استان فارس جز سالم ترین دستگاه ها است و کادر فنی نیز مجرب ترین و دارای رتبه های برتر کشوری است.

محمد خلیل خرد افزود: همکاران عمرانی ما در نوسازی، بر بیش از بیست هزار مترمربع فضای در حال ساخت نظارت دارند.

وی ادامه داد: فعالیت نوسازی در یک مثلث؛ آموزش و پرورش، خیرین و نوسازی شکل می گیرد و همه این نهاد ها برای دانش آموزان این استان تلاش می کنند.

خرد تصریح کرد: فارس با داشتن حدود ۴ هزار خیر به نوعی بهشت خیرین است لذا تلاش داریم علاوه بر ظرفیت خیرین از ظرفیت سایر دستگاه ها نیز بهره مند شویم.

وی ادامه داد: پروژه های در حال ساخت را تکمیل خواهیم کرد و در این مسیر با خیرین تعامل خواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان فارس خاطرنشان کرد: استان فارس جز استان های پر جمعیت کشور است بنابراین نیازمند توجه بیشتری به این استان هستیم، در حال حاضر تعدادی مدارس دو نوبته داریم اگر در مسیر حل این مشکل حرکت نکنیم این مدارس به سمت سه نوبته شدن پیش می روند.

مدیرکل سابق نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس در این مراسم اظهار کرد: استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ جمعیتی است و ۱۰ درصد از پروژه های عمرانی کشور در فارس در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ پروژه های نیمه تمام در موافقت نامه های ماست اما اعتبارات ما اجازه ورود بیشتر پروژه ها را نمی دهد.

میرزایی گفت: برای رسیدن سرانه فضایی آموزشی فارس به میانگین کشوری، این استان نیازمند ۳۸ هزار میلیارد تومان است همچنین تجهیزات برخی مدارس استان مدارس بسیار ضعیف و نیازمند توجه بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه