English

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

فعالیت ۱ هزار و ۱۹ مدرسه شبانه روزی متوسطه اول در سطح کشور

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سطح کشور تعداد ۱ هزار و ۱۹ مدرسه شبانه روزی در دوره اول متوسطه فعالیت می کنند.

فعالیت ۱ هزار و ۱۹ مدرسه شبانه روزی متوسطه اول در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اشرف السادات فاطمی در آیین افتتاحیه دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه ۱۵ استان کشور در شیراز، اظهار کرد: دانش آموزان امروز آینده کشور را رقم می زنند و مدیریت جامعه را در آینده بر عهده می گیرند.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در راستای توسعه عدالت آموزشی، مدارس شبانه روزی اغلب در مناطق محروم دایر شده است تا به عنوان یک مرکز آموزشی دانش آموزان مناطق کم برخوردار را پوشش دهند. 

فاطمی تاسیس مدارس شبانه روزی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: توسعه و تحقق عدالت آموزشی، ارتقای مهارت‌های زندگی افزایش کیفیت آموزشی و تربیتی و تربیت نیروی انسانی از جمله اهداف راه اندازی مدارس شبانه روزی است.

وی گفت: دانش آموزان شبانه روزی با زندگی در کنار همسالان خود زودتر از دیگران زندگی اجتماعی را تجربه می کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان در مراکز شبانه روزی به واسطه جدایی از خانواده، از لحاظ عاطفی تحت فشار قرار دارند لذا مدیران مدارس باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس شبانه روزی علی رغم محاسن خوبی که دارند معایبی هم از جمله دوری از خانواده دارند لذا فشارهای روحی روانی دانش آموزان شبانه روزی را مدیریت کنیم و برای اوقات فراغت آنها برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در مراکز شبانه روزی تنها نباید درس بخوانند بلکه باید از فرصت طلایی اوقات فراغت در این مراکز نهایت استفاده شود.

فاطمی اضافه کرد: تخلیه انرژی دانش آموزان با روش های مختلف از جمله بازی و سرگرمی باید در دستور کار مدیران مدارس شبانه روزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با آموزش مهارت های فنی حرفه ای به دانش آموزان در این مراکز می توان آنها را در مسیر تولید و اشتغال قرار داد.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: در این مدارس فرصتی ایجاد شود تا دانش آموزان استعدادها و خلاقیت های خود را نشان بدهند و نسبت به محیط مدرسه ابراز علاقه کنند.

وی ادامه داد: در سطح کشور تعداد ۱ هزار و ۱۹ مدرسه شبانه روزی در دوره اول متوسطه فعالیت می کنند.

فاطمی اذعان کرد: تشریح نحوه توسعه مشارکت های دانش آموزان یکی از اهداف برگزاری این دوره است. نیم رخ روانی دانش آموزان، تحول روحی نوجوانان، ویژگی های اجتماعی، هویت فرهنگی کشور اولین محور بحث های آموزشی در این دوره سه روزه است.

 او با بیان اینکه مدارس شبانه روزی مدارس زندگی نام دارند، ادامه داد: طرح خود اتکایی، امنیت بهداشت این مدارس، مشارکت ذینفعان و بهره مندی از دانش آموزان در امور مدرسه، فعال سازی شوراهای دانش آموزی موضوع تغییر مشاغل از جمله مواردی است که در این دوره به آن پرداخته می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: مدیران مدارس از بین مدیران علاقمند به فعالیت تربیتی انتخاب شوند.

معاون آموزش و پرورش فارس

فرشید قاسمی دراین آیین اظهار کرد: مدارس شبانه روزی از مکان های مناسب برای آزاد اندیشی است و حرکت به سمت افق های موفقیت در آینده در این مدارس رقم می خورد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: تقویت اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری از مقوله هایی است که در مدارس شبانه روزی به آن پرداخته می شود.

قاسمی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، در همه مدارس به ویژه مراکز و مدارس شبانه روزی، توجه به ایمان، امید، خودباوری و...، از اوجب واجبات است.

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ و آداب و رسوم از نسلی به نسلی دیگر از ویژگی مدارس شبانه روزی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: مدیران مدارس شبانه روزی باید زمینه بروز استعداد دانش آموزان را فراهم کند و از ظرفیت های خوب این نوع مدارس برای ارتقای سطح تربیتی دانش آموزان بهره مند شوند.

خاطرنشان می شود: مدیران مدارس شبانه روزی از استان های؛ فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، زنجان، شهرستان های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، هرمزگان ،قزوین خراسان رضوی و خراسان جنوبی در این دوره سه روزه حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه