English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :

اهداف سند تحول بنیادین با پیوند خانواده و مدرسه محقق می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اساس یک جامعه پیشرفته و متعالی، توجه ویژه به‌سلامت همه‌جانبه خانواده و اقتدار و بالندگی آن است، زمانی که دو نهاد خانواده و مدرسه در کنار یکدیگر قرار بگیرند شاهد تحقق اهداف سند تحول بنیادین خواهیم بود.

اهداف سند تحول بنیادین با پیوند خانواده و مدرسه محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی به مناسبت آغاز هفته پیوند و انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس اظهار داشت: خانواده در نظام اسلامی به‌عنوان واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی است؛ اساس یک جامعه پیشرفته و متعالی، توجه ویژه به‌سلامت همه‌جانبه خانواده و اقتدار و بالندگی آن است، زمانی که دو نهاد خانواده و مدرسه در کنار یکدیگر قرار بگیرند شاهد تحقق اهداف سند تحول بنیادین خواهیم بود.

وی بیان داشت: نهضت توانمندسازی خانواده‌ها یکی از برنامه‌هایی است که به‌صورت ویژه در سال جاری در دستور کار قرار دارد و مصداق بارز آن آموزش خانواده‌ها است؛ تمرکز ویژه بر اساتید توانمند حوزه آموزش خانواده و برگزاری برنامه‌ها و جلسات منظم و منسجم به‌منظور آگاه‌سازی والدین در زمینه نیازهای ایشان و فرزندانشان است.

ابراهیمی یادآور شد: سال گذشته در اصفهان طرح ابتکاری پدر پیش‌گام جهت توانمندسازی و آموزش خانواده ویژه پدران، کشوری شده که حدود ۲۴۰۰ مدرسه با حضور ۱۲۰۰۰ پدر در سطح استان اصفهان این طرح را با موفقیت برگزار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: در راستای عدالت آموزشی و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اعتقاد بر اینکه هر خانواده باید بتواند از مباحث تخصصی جلسات آموزش خانواده به‌منظور رشد و بالندگی خود بهره ببرد، امسال برای اولین‌بار در استان اصفهان، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت برگزاری جلسات آموزش خانواده در مدارس محروم و فاقد مشارکت‌های مردمی اختصاص یافت.

۲.۵ میلیون نفرساعت آموزش خانواده با حضور اولیای دانش‌آموزان اصفهانی انجام شده است

وی تصریح کرد: در کنار کیفیت و اثربخشی به جلسات آموزش خانواده که هدف اصلی است، آمار جلسات برگزار شده در طول ۹ماهه سال تحصیلی نیز قابل‌توجه است. در راستای نهضت توانمندسازی خانواده‌ها در ۵۵۵۴ مدرسه در استان اصفهان، ۱۳۳۸۴ جلسه آموزش خانواده برگزار شد که به طور میانگین ۵/۲ میلیون نفرساعت آموزش را در جلسات آموزش خانواده با حضور اولیا گرامی داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: انجمن اولیا و مربیان همواره به‌عنوان نهاد مردمی و تأثیرگذار، موردتوجه بوده و با ایفای نقش مؤثر و فعالیت‌های هدفمند ارتقای کمی و کیفی امور آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را فراهم می‌نماید؛ ازاین‌رو یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران محترم مدارس این است که با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با تقویت تعامل هدفمند میان خانواده‌ها و متولیان تعلیم و تربیت نسبت به تشکیل انجمن اولیا و مربیان اقدام کنند چراکه اولیا نشان داده‌اند که همیشه پای‌کار مدرسه هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته در ۵۵۵۴ مدرسه بیش از ۲۵ هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس استان اصفهان بودند و در سال جاری انتخابات شوراهای انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان را که هر دو سال یک‌بار است در پیشرو خواهیم داشت تا بیش از ۲۴۰ نفر به عضویت شوراهای انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در خواهند آمد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اولین‌بار در استان در کارگروه ماده ۱۸ با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصمیم گرفته شد ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان هوشمندسازی شود که بدین منظور سامانه سفیر مهر راه‌اندازی شد. با لطف خداوند متعال گام‌هایی خوبی برداشته شده و شاهد ارتقا جایگاه اعضای خانواده و تعالی بیش‌ازپیش جامعه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه