English

در دانشگاه شیراز راه اندازی شد؛

نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور

نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه‌ اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه زیرساختی در شیراز راه‌اندازی شد.

نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور

به‌ گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه شیراز، نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور در دانشگاه شیراز با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ی کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی و دامپزشکی راه‌اندازی شد.

این پردیس دربردارنده‌ی دو بخش «دهکده فناوری دامپزشکی» و «دهکده فناوری کشاورزی» است و در حال حاضر، دهکده فناوری دامپزشکی آن، با انتشار فراخوانی به‌ منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نشست آشنایی با دهکده، آغاز به کار کرده است.

 

آغاز به کار دهکده فناوری دامپزشکی

حامد دهقان‌پور، رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ی مراسم معرفی دهکده دامپزشکی دانشگاه توضیح داد: پردیس‌ (دهکده) علم و فنّاوری کشاورزی و دامپزشکی به‌ منظور فراهم‌ آوردن زمینه‌ی توسعه‌ی فعالیت کسب‌ و کارهای دانش‌محور در دانشکده‌های کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رفع نیازمندی‌های صنعت و جامعه به‌صورت تخصصی باهمکاری پارک‌ علم و فناوری استان‌ تشکیل شده است.

وی به مأموریت‌های دهکده فناوری دامپزشکی پرداخت و گفت: توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ی‌ کشاورزی و امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه‌، تکمیل زنجیره‌ی ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه‌ی نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به‌ ویژه در حوزه‌ی هوشمندسازی و پسماندهای کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در صنعت دامپزشکی و توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ی حیوانات (دامی و خانگی) و همچنین حمایت‌ از رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی (فناوری مرتبط با بذر، توسعه‌ی فناوری‌های کشت بافت، تولید نشاء، نهاده‌های دامی و...) ازجمله مأموریت‌های این دهکده است.

دهکده فناوری دامپزشکی_دانشگاه شیراز

فراخوان جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌ بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز

دهقان‌پور از فراخوان پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی خبر داد و گفت: به‌ منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز فراخوانی منتشر شده و حمایت‌های مختلفی ازجمله خدمات استقرار، آموزش‌های کسب‌وکار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه‌ی خدمات تجاری‌سازی فناوری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۵ آبان‌ماه، از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی B2n.ir/g20592 در این فراخوان شرکت نموده و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۰۷۱۳۶۲۷۴۲۹۰ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه