English

همزمان با برگزاری پنجمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی؛

۱۸۱ برنامه ترویجی کشاورزی در پهنه های تولیدی فارس اجرا شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای ۱۸۱ برنامه آموزشی و ترویجی همزمان با برگزاری پنجمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در پهنه های تولیدی این استان خبر داد.

۱۸۱ برنامه ترویجی کشاورزی در پهنه های تولیدی فارس اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، معصومه مویدی با بیان اینکه این کاروان ترویجی یکم و دوم آبان ماه در ۹۵ مرکز جهاد کشاورزی دهستان های این استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این برنامه ها زمینه بهرمندی ۲ هزار و ۸۲۵ نفر بهره بردار از یافته های علمی و تحقیقاتی فراهم شد. 

به گفته وی؛ مشارکت صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان فارس، شرکت های دانش بنیان و کشاورزی فعال و کشاورزان خبره در اجرای برنامه های آموزشی و کاربردی در مزرعه کشاورزان از ویژگی های شاخص این کاروان ترویجی بوده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کاروان ترویجی با هدف افزایش بهره وری و میزان تولید محصولات شتوی با حضور یکپارچه و گسترده محققان، کارشناسان و خبرگان کشاورزی برگزار شد، افزود: مصرف بهینه آب کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی و کم آب بر، جهش تولید در دیمزارها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از محورهای اصلی این کاروان ترویجی بوده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ ترویج بیمه محصولات زراعی و مدیریت مخاطرات و تاب آوری در مقابل تنش ها، انتقال و نشر دانش و معرفی فن آوری های نوین را از دیگر محور های مهم پنجمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در استان فارس اعلام کرد. 

او با اشاره به اینکه برنامه ها در قالب کارگاه، روز انتقال یافته ها و روز مزرعه در واحد تولیدی کشاورزان و سازه های ترویجی همچون سایت الگویی، کانون یادگیری و مزارع نمایشی برگزار شده است، بیان کرد: اهمیت تناوب و تعیین مناسب ترین تناوب محصولات شتوی با توجه به خصوصیات آب و هوایی هر منطقه، رعایت تاریخ کاشت و اهمیت آن در افزایش عملکرد و آماده سازی زمین و تهیه بستر مناسب بذر با تأکید بر کشاورزی حفاظتی برخی از عناوین برنامه های آموزشی بود. 

به گفته وی؛ تغذیه متعادل و روش های مصرف کود های پایه، بوجاری بذر و ضد عفونی بذور خود مصرفی و اهمیت استفاده از بذور گواهی شده در افزایش عملکرد، استفاده از بذر مال ها و روش های کاربرد آن، آشنایی با ارقام بذر مناسب و سازگار با اقلیم های مختلف، خاکورزی حفاظتی و آشنایی با ماشین آلات و روش های کاشت محصولات شتوی، روش های نوین کشت محصولات شتوی با تاکید بر کشت روی پشته های عریض در کشت محصولات شتوی از دیگر عناوین برنامه های آموزشی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه