English

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد؛

آمادگی برای مدیریت سیلا‌بهای احتمالی پاییز

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس بر لزوم آمادگی ستاد و شهرستان ها برای مدیریت سیلاب تاکید کرد.

آمادگی برای مدیریت سیلا‌بهای احتمالی پاییز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سیاوش بدری در نشست فصلی پاییزه مدیران با بیان اینکه بارندگی‌های پاییز امسال بیش از نرمال پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تمامی مدیران باید شرایط لازم برای مقابله با سیلاب و مدیریت روان آب‌ها را در نظر گرفته و امکانات لازم را مهیا کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط پاییز امسال را پربارش و بیش از نرمال پیش‌بینی کرده‌اند، مدیریت سیلاب توسط منابع آب شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت بوده مدیریت سیلاب نیازمند تلاشی مضاعف است.

بدری اضافه کرد: همه هشدار‌هایی که مرکز تحقیقات آب درباره بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها صادر می‌کند باید به شهرستان‌ها ابلاغ شود تا موضوع مدیریت شود.

ایشان ادامه داد: پیش بینی بارندگی بیش از نرمان در پاییز امسال موضوع مهمی است، که باید مد نظر همه همکاران در حوزه ستادی و  شهرستان‌ها قرار گیرد، سازه ها و منابع تامین آب، چشمه ها و رودخانه هایی که بالا دست مراکز جمعینی  واقع شده اند و احتمال بروز خطر در مواقع پربارش دراین مراکز وجود دارد، نیازمند بررسی کارشناسی و رفع مشکل می باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه گفت: آبگیری بدون کوچکترین خطری در حوضچه‌های تغذیه مصنوعی مهم می باشد. بنابراین  بررسی مسیل‌ها و رودخانه‌ها باید در اولویت قرار گیرد و بصورت حضوری بازدید شود و آمادگی جذب سیلاب ها را داشته باشد.

بدری با اشاره به اینکه، با تصرف های غیر مجاز برخورد قاطع شود افزود: مدیران شهرستان‌ها  چنانچه معبری بسته شده است، حتما گشت‌های ویژه تشکیل دهند و این معابر شناسایی گردد و مشکلات حل و فصل شود.

بدری همچنین بر لزوم پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس از سوی مدیران و روسا تاکید کرده و گفت: از جمله موضوعات مهم که در شهرستان ها باید به آن پرداخت، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس است، بازدید از طرح ها و مصوبات شهرستانی، مستمر مورد پایش و بررسی قرار گرفته مدیران بعد از سفرهای شهرستانی استاندار، پیگیر مصوبات باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس، عملکرد گروههای گشت و بازرسی که در حال گشت زنی در کلیه محدوده های مطالعاتی استان برای جلوگیری از تخلف هستند را نیز مهم دانست و گفت: مدیران شهرستان ها روی عملکرد گروههای گشت و بازرسی نظارت کامل داشته باشند، عملکرد این گروه‌ها نباید موجب نارضایتی در جامعه شود در غیر اینصورت کلیه عوامل بخصوص مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: هر نوع تخلف در این حوزه غیر قابل چشم پوشی است و قاطعانه برخورد می شود، شرکت آب منطقه‌ای فارس امکاناتی در اختیار این گروه‌ها قرار داده است و انتظار دارد عملکردها در چارچوب قانون باشد.

وی در ادامه بر لزوم تکریم ارباب رجوع در شهرستان‌ها با سعه صدر تاکید کرد و گفت: این موضوع  به عنوان یک اولویت نگریسته شود ، پاسخ های منفی بصورت اقناعی و با توجیه کامل ارباب رجوع ارایه شود، احترام به ارباب رجوع و تکریم آن یک کار خداپسندانه و یک وظیفه انسانی برای عموم مدیران و کارکنان است.

بدری در‌ ادامه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را با اهمیت دانست و افزود: در حوزه ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان  اقدامات خوبی انجام شده است، خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای پیشگام در سرکشی از این عزیزان بوده، بهترین تکریم توسط این شرکت انجام شده و این روند بسیار بهتر از قبل باید ادامه یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین با بیان اینکه از وجود کارشناسان خبره برای ارتقای کمیت و کیفیت انعکاس عملکرد شرکت بهره می بریم  گفت:  به این منظور و برای تقویت روابط عمومی از همه ظرفیت های قانونی بهره گرفته تلاش خواهیم کرد زیر ساخت های اطلاع رسانی بهتر را فراهم کنیم.

بدری ادامه داد: سرپنجه بسیاری از کارهای اصلی شرکت آب منطقه‌ای و از جمله موضوع صیانت و حفاظت از منابع آب، در شهرستان‌ها رخ می دهد، مدیران و روسای شهرستان‌ها در این حوزه زحمات زیادی کشیده منتها مسایل و مشکلاتی دارند که باید به آن رسیدگی کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس درباره خرید و نصب کنتورهای هوشمند هم گفت: در عزم جدی وزارت نیرو به منظور تجهیز کلیه چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری تردیدی نیست منتها دراین حوزه باید اطلاع رسانی بهینه انجام شود، کنتورهای هوشمند نقش بسزایی در مصرف بهینه آب داشته در این زمینه بایستی فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه بر لزوم اخذ سند تک برگ به منظور تثبیت مالکیت اراضی و املاک شرکت هم تاکید کرد و گفت: در موضوع اخذ سند تک برگ اراضی و تاسیسات در اختیار، کار‌های خوبی انجام شده است و شهرستان‌ها در این زمینه بسیار تلاش کردند.

وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی ثبت اسناد و املاک دراین حوزه بسیار قابل ستایش بوده و امید است بتوانیم تا سال آینده جشن سند دار شدن همه املاک شرکت را برگزار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه