English

سرپرست اداره کل منابع طبیعی فارس خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در فارس

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان شاهد آغاز ۲۵ پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان خواهیم بود.

آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت اله مرادی با تصریح بر اینکه همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان شاهد آغاز ۲۵ پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان خواهیم بود، گفت: این تعداد پروژه در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان به اجرا گذاشته خواهد شد. 

او با اشاره به اعتبار این تعداد پروژه افزود: از مجموع اعتبارات حوزه آبخیزداری کشور سهم استان در این پروژه یک میلیون و ۲۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

مرادی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۳۰ درصد از حوضه‌های آبخیز استان معادل ۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در استان به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری داریم خاطرنشان کرد: با احداث ۵۵ پروژه آبخیزداری طی دو سال گذشته تا کنون میزان ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب در حوزه‌های آبخیز مدیریت و استحصال شده است.

مرادی اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل درمناطق شهری وروستایی دانست و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش موثری در هدر رفت آب‌های روان، احیای قنوات، استخر‌های ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

او با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی از جمله کاهش بارندگی‌ها در چند سال اخیر اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت‌ها برای جبران کم آبی و عبور از بحران خشکسالی اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران در این حوزه خواستار پیگیری بیش از پیش این موضوع به صورت جدی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه