English

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس مطرح کرد:

رفع چالش تامین مالی صنایع کوچک با اعطای تسهیلات کم بهره

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس گفت: به منظور کمک و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، اعطای تسهیلات کم‌بهره کارفرمایی به واحدهای اقتصادی فارس، در دستور کار قرار گرفته است.

رفع چالش تامین مالی صنایع کوچک با اعطای تسهیلات کم بهره

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حسین پناهی در جلسه شورای اندیشه ورز این سازمان در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس گفت: براساس پایش و عارضه یابی کلینیک صنعت معدن بسیج و به منظور کمک و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در دستور کار سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس قرار گرفته که تعداد ۵۵ واحد صنعتی درخواست تسهیلات کارفرمایی با نرخ ۱۰ تا ۱۸ درصد نمودند و درصورت تامین اعتبار استان و داشتن سایر شرایط عمومی بانک ها اعطا می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس، همچنین در خصوص متقاضیان بهره مندی از تسهیلات کم بهره کارفرمایی عنوان کرد: ۴۱۱ واحد تولیدی صنعتی برای بهره مندی از تسهیلات کارفرمایی کم بهره نام نویسی کرده که در حال بررسی و پایش آنها هستیم و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

پناهی در بخش دیگری از سخنان خود به کمیته استعدادیابی پرداخت و اظهار داشت: در کمیته استعدادیابی و استقرار صنایع معدنی و صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفته است که درصورت همکاری سازمان ها و ارگان‌ های مرتبط در کمیته استعدادیابی می ‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان منجر شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم فرایند صدور مجوزات برای شروع به کار و سرمایه گذاری را در استان فارس با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های دولتی تسریع کنیم، متذکر شد: متاسفانه در استان فارس برخی از مدیران میانی کارشکنی کرده و موجب فراری دادن سرمایه گذار و تولیدکننده از استان می شوند.

این مقام مسئول در مثالی گفت: برای مثال مجوزی که باید ۱۵ روزه صادر می شده، بیش از چند ماه به طول انجامیده و سرمایه گذار دلسرد شده که موضوع را با مدیران ارشد استانداری فارس در میان گذاشته ایم.

به گفته مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس طی رصدهای صورت گرفته تاکنون دو دستگاه دولتی همکاری لازم در تسریع فرایند صدور مجوز را نداشته که با متولیان و مسئولان رده بالا صحبت شده و پیگیر حل آن هستیم.

اردوی راهیان پیشرفت از دیگر محورهای سخنان پناهی بود که در این خصوص گفت: به منظور آشنایی با پیشرفت ‌ها و توسعه ‌های صورت گرفته در زمینه‌ های مختلف علمی و صنعتی تاکنون سه اعزام به تعداد ۲۱۰  نفر از واحدهای صنعتی پیشرو در داخل استان انجام و سه اعزام به مناطق جنوبی کشور و بازدید از نواحی صنعتی آن برنامه ریزی شده و برگزاری اینگونه اردوها با قدرت ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه