English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

گروه‌های مردمی و جهادی عامل پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم خواهند بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از ظرفیت و توان مردم و گروه‌های مردمی آنگونه که باید استفاده و به کار گرفته نمی شود در حالیکه گروههای مردمی و جهادی عامل پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم خواهند بود.

گروه‌های مردمی و جهادی عامل پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم خواهند بود

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از استانداری، اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد فارس در شیراز گفت: از ظرفیت و توان مردم و گروه‌های مردمی آنگونه که باید استفاده و به کار گرفته نمی شود.

وی افزود: عدم استفاده از گروه های مردمی و به کار گیری آنها نقطه ضعفی است که در تمام دولت ها وجود داشته و ضرورت دارد که این روند اصلاح شود.
 
وی ادامه داد: این مساله دو علت دارد، یکی اینکه ما در دانش حکمرانی ضعیف هستیم، یعنی توان انجام کار پروژه ای را داریم اما کار پروسه‌ای را نمی توانیم انجام دهیم.
 
او اظهار کرد: علت دوم هم این است که در الگوهای حکمرانی مردمی هم دچار ضعف هستیم و اراده ای هم برای حل آن وجود ندارد.
 
 معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: علت اینکه دستگاه های اجرایی مشارکت با تشکل های مردم نهاد را نمی پذیرند این است که در بخشی ساز و کار وجود ندارد و در بخش دیگر نیز اراده ای برای این کار نیست.
 
قزل سفلی افزود: تشکل ها و مشارکت اجتماعی فقط در سمن ها خلاصه نمی شود و ما به عنوان حاکمیت به سمت هر کسی که بتواند به مردم و نظام خدمت کند دست یاری دراز می‌کنیم. در این میان گروههای جهادی؛ موسسات خیریه و ... از جمله حلقه های میانی هستند که در حوزه مشارکت اجتماعی می توانند نقش موثری در کمک به اجرای سیاست های دولت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: در حوزه مشارکت اجتماعی نیازمند استفاده از توان همه هستیم و هر کس هر توانمندی که دارد در همان حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
او اظهار کرد: امروز نیازمند توانمندسازی هستیم اما توانمندسازی تخصصی و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد باید مساله محور دسته بندی شوند و برای آنچه می‌خواهند انجام دهند تخصص کسب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: هیچ دولتی نمی تواند بدون همراهی و کمک مردم به اهداف خود برسد چه رسد به اینکه نظام جمهوری اسلامی که پیروزی، تثبیت و استقرار و ثبات آن با مردم است و برای رسیدن به تمدن اسلامی هم حضور مردم ضرورت دارد.

قزل سفلی افزود: ما از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد و گروه‌های جهادی و مردمی در تصمیم گیری ها استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه