English

معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

سیاستگذاری ها به سمت کاهش هزینه های تولید است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی و در مقام سیاستگذاری و برنامه‌ریزی به سمت کاهش هزینه‌ های تولید و افزایش میزان تولید گام بر می دارد.

سیاستگذاری ها به سمت کاهش هزینه های تولید است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رضا افلاطونی در حاشیه سفر به استان فارس و افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی هشت هزار متر مربعی در شهرستان بیضاء اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری در کشاورزی را دنبال می کند از این رو یکی از موضوعاتی که به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شده افزایش سطح زیر کشت‌های گلخانه‌ای است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اذعان به اینکه توسعه کشت های گلخانه ای به دلایل متعدد از جمله امکان کنترل و مدیریت عوامل محیطی مثل رطوبت، آب مصرفی و نور و افزایش تولید مد نظر است، ابراز کرد: وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ تسهیل صدور مجوزهای گلخانه‌ها و هم به لحاظ تسهیلات بانکی اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است. 

افلاطونی می افزاید: در قالب شرکت شهرک‌های کشاورزی هم به طور کامل زیرساخت‌های مربوط به احداث گلخانه‌ها و توسط این شرکت انجام می شود و بعد از آماده‌سازی تحویل متقاضیان احداث گلخانه قرار داده می شود.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است چرخه تولید یا زنجیره های تولید را مدیریت کند، اضافه کرد: تولید کننده ما باید بتواند به شکل زنجیره ای تولیدات خود را انجام و عرضه کند به طور مثال در همین واحد گلخانه ای نشاء تولید و در مراحل بعدی محصول تولید، درجه بندی و بسته بندی و به بازار عرضه می شود. 

او با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی بستر های لازم را برای ایجاد زنجیره های تولید فراهم نموده است، بیان کرد: در موضوع بازرگانی محصولات کشاورزی، این وزارتخانه اعمال مدیریت های لازم را انجام داده است، تسهیل صادرات را پیگیری کرده، انعقاد پروتکل ها و معاهده های لازم را در دست اقدام دارد و رایزنی های لازم انجام می گیرد. 

گفتنی است، رئیس سازمان امور اراضی کشور در سفر به استان فارس و شرکت در آئین افتتاح یک طرح اشتغال زای بخش کشاورزی شهرستان بیضاء، از واحد گلخانه سبزی و صیفی هیدروپونیک با مجموع اشتغال زایی ۲۲ نفر که با سرمایه گذاری ۲۵۶ میلیارد ریالی احداث شده است، بهره برداری کرد. 

محسن علیزاده نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از دیگر مسئولین استانی حاضر در آئین افتتاح واحد تولیدی مذکور بودند.

 

توسعه گلخانه ها با تسهیل فضای کسب و کار در فارس

مجتبی دهقان پور در حاشیه بهره برداری از یک واحد گلخانه ای مدرن هیدروپونیک در شهرستان بیضاء، افزود: در سال گذشته و در سال جاری شاهد استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران برای توسعه گلخانه‌ها بوده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاران نیازمند یک سری تسهیلات هستند که نماینده عالی دولت در استان فارس نیز در این خصوص مساعدت دارند، اظهار کرد: باید کمک کنیم و این فضاسازی انجام شود تا توسعه گلخانه‌ها در سطح شهرستان بیضاء و سایر شهرستان‌ها عملیاتی بشود.

به گفته وی، با هماهنگی که در سطح استان فارس انجام شده و با راهبری مدیریت عالی استان مواردی که متقاضیان خواستار احداث گلخانه هستند و با مشکلاتی مواجه اند در کار گروهی تحت عنوان کار گروه تسهیل توسعه گلخانه‌ها به ریاست شخص استاندار مطرح می شود تا در چهار چوب موازین قانونی فرایند کار تسهیل و مشکلات رفع بشود.

او می افزاید: امیدوارم با نگاه مثبتی که در سطح استان فارس وجود دارد بتوانیم بیش از پیش شاهد توسعه گلخانه ها باشیم. از فرمانداران محترم شهرستان‌های این استان خواهش می‌کنم سرمایه‌گذارانی را که راغب به فعالیت در بخش کشاورزی به ویژه ایجاد گلخانه ها هستند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی کنند. 

دهقان پور با اشاره به اینکه شهرستان بیضاء به دلیل شرایط آب، هوا و خاک مناسبی که دارد یکی از قطب‌های تولید محصولات گلخانه ای به شمار می آید، بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ مجموع گلخانه های استان فارس ۶۰۷ هکتار بوده است، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲۱ هکتار گلخانه با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در این استان احداث شده است.

به گفته او، با یک تحقق تعهد ۱۵۴ درصدی احداث گلخانه ها در سال گذشته مقام اول احداث گلخانه‌ها در سطح کشور به استان فارس اختصاص یافت.

وی افتتاح و بهره برداری از ۲۶۱ طرح عمرانی و اشتغال زایی بخش کشاورزی  استان فارس در طول هفته گرامیداشت دولت را یاد آور شد و افزود: این طرح ها در ۶ زیر بخش با مجموع سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال آماده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه