English

امام جمعه شیراز تاکید کرد؛

حمایت از صنایع کوچک به هر شکل ممکن/ کاری‌کنیم صنعتگران جان بگیرند

نماینده ولی فقیه در فارس خواستار حمایت از صنایع کوچک به هر شکل ممکن شد و اظهار کرد: مسلما مدیران و وزارت صمت به صورت ویژه و وزارت کار نیز به صورت ویژه باید از این صنایع حمایت کنند، بانک‌ها که متاسفانه یک غده سرطانی شده اند و به جای اینکه پول مردم را در خدمت تولید قرار دهند بنگاه داری می‌کنند.

حمایت از صنایع کوچک به هر شکل ممکن/ کاری‌کنیم صنعتگران جان بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به بحث پیرامون معارف انقلاب اسلامی و مسئله امامت و ولایت افزود: در انقلاب اسلامی مبنا و عقیده اصلی این است که خدای متعال برای اداره جامعه بشری کسانی را معین فرموده است، ۱۲ امام معصوم بعد از پیامبر گرامی اسلام وظیفه امامت و رهبری امت را برعهده دارند.

آیت الله دژکام بیان کرد: امروز اگر امت اسلامی و مردم سربلند ایران انقلاب می‌کنند، در انقلاب اسلامی می خواهند زیر پرچم حضرت ولی عصر(عج) باشند.همان اساسی که خدای متعال از آغاز نزول قرآن بر قلب مقدس خاتم انبیا حضرت محمد(ص) قرار داده بود و پیامبر گرامی در مناسبت‌های مختلف که اوج آن قضیه غدیر خم است برای مردم بیان فرموده است.

وی اظهار داشت: مباحثی پیرامون ولایت و امامت خدمت شما تقدیم کردم اما نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی دارد یک تغییر اساسی در باورهای انسان معاصر به وجود می آورد.کار انسان‌های روزگار ما به جایی کشیده است که دیگر کاری به قیامت، زندگی پس از مرگ، حساب و کتاب ندارند، اگر بحثی در رابطه با سیاست و اداره یک ملت می‌کنند مربوط به دنیاست اما من و شما که معتقد به قیامت هستیم در انقلاب اسلامی می‌گوییم انسان پس از مرگ نابود نمی شود و اگر انسان نابود نمی شود نقش ائمه در زندگی پس از مرگ ما چیست؟اعتقاد به امامت فقط برای اداره زندگی دنیا نیست و اعتقاد به امامت برای نجات ما در عرصه زندگی آخرت هم هست و این ‌نکته‌ای است که ممکن است به حساب انقلابی بودن فراموشش کنیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: دامنه این انقلاب به حیات پس از مرگ هم منتهی می‌شود، انقلاب کردیم که بشر را از یک مسیر انحرافی که به جهنم ختم می‌شد به سمت بهشت برگردانیم.

وی اظهار داشت: اگر وصیت نامه این ۳۰۰ هزار شهیدی که تقدیم کردیم را بخوانیم این مطلب در آن وجود دارد.عده ای می گویند برخی از مفاهیم دینی ربطی به انقلاب ندارد، در اکثریت قریب به اتفاق وصیت شهدا اول از قیامت شروع می شود.نقش امام در حیات اخروی ما چیست؟

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مناسبت ۲۵ محرم و شهادت امام سجاد (ع) به نقش اعتقاد به امامت در زندگی آخرت اشاره کرد و در ادامه سخنان خود گفت: دیروز حرکت ارزشمندی به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) و شهادت امام زاده واجب التعظیم حضرت علی ابن حمزه (ع) در شیراز انجام شد و کسانی که برای عزاداری این امام زاده بزرگ حرکت می‌کردند قرآن را روی سینه خود گذاشته بودند که بگویند ما قرآن و اهل بیت را محکم چسبیده ایم و رها نمی‌کنیم.

وی افزود: روایت است امام سجاد(ع) در روزهای جمعه در جمع نمازگزاران صحبت می‌کردند، می دانید که اجازه اقامه نماز و امامت در آن زمان نبود اما امام سجاد(ع) سخنرانی می کرد و نور هدایت را به مردم می رساند.در سخنرانی که مرحوم صاحب تحفه العقول در کتاب خود نقل کرده است حضرت خطاب به مردم می فرمایند حواستان باشد وقتی از دار دنیا می روید همان شب اول قبر به سراغ شما می آیند، این دو ملائکه که برای سوال می آیند از چند موضوع سوال می کنند.این جزء باورهای دینی همه ما هست و امروز دوباره آن را مرور می کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: برخی خیال می کنند چند میلیارد دارند و همه چیز را گرفته‌اند غافل از اینکه اینها را باید گذاشت و رفت و تازه اول این سوالات است.امام سجاد(ع) فرمود " و عن إمامِکَ الذی کنتَ تَتَولاّهُ "، شب اول قبر از امامت می‌پرسند و باید جواب دهید.

امام جمعه شیراز بیان کرد:  امامت مفهومی نیست که بگوییم اینجا تمام می شود و مثل رؤسای دنیا نیستند که بر بالای مسند فقط زور دارند بلکه خدای متعال در دنیا و آخرت کلید بهشت را به ائمه ما داده است و هر چه اراده بفرمایند به اذن خدا انجام می شود.این مفهوم امامت که سعادت انسان را در هر دو جهان تأمین می‌کند یکی از پایه‌های اصلی و اساسی انقلاب اسلامی ماست.ما برای این چیزها جنگیدیم که این همه شهید و جانباز دادیم و مردم سختی می‌کشند اما باز هم می ایستند چون کار برای خداست و کار برای خدا ضرر ندارد و ادامه حیات ما به برکت قرآن و اهل بیت(ع) حیات سربلندانه ای خواهد بود.

وی با اشاره به هفته پیش رو که سالگرد بازگشت سرتاسر عزت و افتخار آزادگان است گفت: برخی ۱۰ سال و بیش از ۱۰ سال در زندان رژیم صدام لعنت الله گرفتار بودند.سالگرد بازگشت این عزیزان به میهن اسلامی است که در ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه بازگشت داشتند و این روز به یاد آن سال‌ها گرامی داشته می‌شود. امام سجاد(ع) هم سفر اسارت رفته بود.این عزیزان بزرگوار آزاده هم این سفر را رفتند و امروز برای ما گنجینه‌هایی هستند.

آیت الله دژکام افزود: اوج عرفان، اوج دینداری و اوج استفاده از فرصت‌هایی که خدا برایمان ایجاد می‌کند را به صورت عملی به ما نشان می‌دهند و حیف نیست این گنجینه‌ها غریب بمانند؟ به نظر بنده می‌رسد باید هر فردی در فضای مجازی و در رسانه دستی دارد برخی از این تجربه‌ها را با یک ظرافت هنری منتقل کند تا جوانان بهره‌مند شوند.

وی در پایان اظهار داشت: نکته پایانی سخنم در این خطبه ناظر به روز حمایت از صنایع کوچک است، دشمن در سال ۱۴۰۲ خیلی تلاش کرده و می‌کند که ما را از مسائل اصلی کشورمان غافل کند و ما باید دوباره برگردیم که اگر می خواهیم کشور قدرتمند باشد باید چکار کنیم؟ اگر می‌خواهیم بینی مستکبران را به خاک بمالیم باید چکار کنیم؟ مسلما چیزی که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال مطرح می‌کند باید مدنظر باشد. 

نماینده ولی فقیه در فارس یاد آور شد: رهبری فرمودند مهار تورم اما دشمن آنقدر حاشیه درست می‌کند و برخی از دوستان هم نادانسته دامن می‌زنند که ما فرصت اینکه چگونه تورم را مهار کنیم پیدا نکنیم.دشمن می داند چه می‌کند و خدا نکند دوستان نادان هم با دشمن همراه شوند.

وی ادامه داد: رهبری فرمود رونق تولید؛ برای رونق تولید چه می‌کنیم؟ امروز ماه پنجم سال است و دارد تمام می شود، مجموعه صنایع کوچک در فارس مجموعه‌ای است که جزء نقاط قوت استان محسوب می‌شود، در صنایع بزرگ معمولا استان‌های دیگری هستند که اول مطرح می شوند اما در صنایع کوچک چون مهارت‌های ویژه ای در مردم این استان وجود دارد کارهای بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد صنایع استان که عموما صنایع کوچک هستند در شهرک‌های صنعتی قرار دارند، اظهار کرد: بسیاری از قطعات خودرو مورد نیاز خودروسازی‌های کشور تولید شیراز است. صنعتگر کیفیت خوب ارائه می دهد و قیمتی که می فروشد با قیمتی که کارخانه خودروسازی تحویل می گیرد یک سوم آن است یعنی واسطه و دلال این وسط آمده اند؛ زحمت را صنعتگران می کشند و پول را واسطه می خورد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: حمایت از صنایع کوچک یعنی کاری‌کنیم صنعتگر ما جان بگیرند و جنسش اگر قیمت دارد پولش را به خودش بدهند، واسطه‌گری نمی‌گویم لازم نیست اما نه اینکه از تولیدکننده ۱۰۰ هزار تومان می خرد و به مصرف کننده ۳۰۰ هزار تومان می فروشد، تولیدکننده با توجه به هزینه های تولید مثل قیمت مواد اولیه، کارگر و... در نهایت چقدر گیرش می آید؟اما آنکه واسطه‌گری می‌کند برای یک معامله چقدر گیرش می آید؟این غلط است وگرنه اگر کسی دلالی کند در حد صرفه معقول اشکالی ندارد اما این ظلم است، ظلم نکنید.

وی خواستار حمایت از صنایع کوچک به هر شکل ممکن شد و اظهار کرد: مسلما مدیران و وزارت صمت به صورت ویژه و وزارت کار نیز به صورت ویژه باید از این صنایع حمایت کنند.بانک‌ها که متاسفانه یک غده سرطانی شده اند و به جای اینکه پول مردم را در خدمت تولید قرار دهند بنگاه داری می‌کنند، نه وام قرض الحسنه بانک ها در جای خود است و نه وام تولیدشان در جای خود قرار دارد.این موارد باید تعدیل شوند و چهارچوب پیدا کند و انشاالله در خدمت تولیدکنندگان قرار گیرند و رونق تولید را شاهد باشیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: اینکه اقتصاد مقاومتی به نحوی که رهبر معظم فرموده تحقق پیدا کند و دشمن از اینکه بخواهد در اقتصاد ما اذیت کند ناامید شود، این هدفگذاری جهادی است که باید شکل بگیرد البته شکل گرفته و باید به نتیجه برسد.

وی گفت: اگر کسی می‌تواند با قدمی، قلمی و زبانی خدمت کند کوتاه نیاید و هر کس هر کاری میتواند انجام دهد تا تولیدکنندگان صنایع کوچک هم دلگرم شوند و رونق و آبادانی شهر و استانمان زیادتر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه