English

معاون علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

فارس؛ پذیرای بیش از ۲۸ هزار گردشگر سلامت در ۲ سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: آمارها نشان می دهد در دو سال اخیر، مراکز درمانی شیراز پذیرای ۲۸ هزار و ۸۳۹ گردشگر سلامت بوده است.

فارس؛ پذیرای بیش از ۲۸ هزار گردشگر سلامت در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مهرداد شریفی در نشست خبری که امروز، چهارم شهریور، همزمان با هفته دولت برگزار شد؛ ضمن قدردانی از اصحاب رسانه به پاس انعکاس خدمات حوزه سلامت با هدف بهره مندی حداکثری عموم جامعه از این خدمات گفت: در حال حاضر معاونت درمان دانشگاه با فعالیت ۶۹ بیمارستان، هفت هزار و ۹۸۰ تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و موسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار فعالیت دارد.

او با اشاره به تلاش مجموعه سلامت استان برای توسعه عادلانه خدمات سلامت در تمامی مناطق استان از آغاز به کار بیمارستان شهدای سلامت شهرستان نی ریز با ۱۲۰ تخت، بیمارستان حضرت امام علی(ع) کازرون با ۱۰۰ تخت و بیمارستان صدیقی گله دار با ۳۲ تخت، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، به عنوان ثمره ای از این تلاش یاد کرد.

 

تسریع دسترسی عادلانه مردم فارس به خدمات سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از اعزام ۲۳۲ پزشک متخصص، ۱۹۵ پزشک عمومی و ۳۲ پزشک فوق تخصص به شهرستان های استان فارس در این بازه زمانی خبر داد که با هدف رفع نیاز مردم مناطق مختلف استان به مراجعه به مرکز استان برای دریافت خدمات درمانی صورت گرفته است.

راه اندازی ۲۱ پایگاه اورژانس، تحویل هشت دستگاه موتورلانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید به اورژانس ۱۱۵ و جذب ۱۵۴ تکنسین اورژانس ۱۱۵ طی دو سال اخیر، دیگر عرصه های توسعه خدمات درمانی بود که این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

شریفی در بخش دیگری از صحبت های خود به پیشینه غنی مجموعه سلامت فارس در زمینه پیوند اعضا اشاره کرد که تنها در دو سال گذشته، انجام دو هزار ۱۲۷ پیوند اعضا، ۲۱۷ عمل کاشت حلزون شنوایی و ۳۵۸ پیوند مغز استخوان در این زمینه به ثبت رسیده است.

 

فارس؛ پذیرای بیش از ۲۸ هزار گردشگر سلامت در ۲ سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود این توانمندی ها را زیرساختی برای توسعه گردشگری سلامت در فارس برشمرد که با جدیت در حال پیگیری بوده و آمارها نشان می دهد در دو سال اخیر، مراکز درمانی شیراز پذیرای ۲۸ هزار و ۸۳۹ گردشگر سلامت بوده است.

او همچنین از انجام بیش از ۱۳ هزار بازدید نظارتی از بیمارستان ها، مراکز درمانی، مطب ها و موسسات درمانی استان خبر داد که با ارجاع چهار هزار و ۳۴۵ پرونده به مراجع قضایی و تعطیلی ۸۲ مرکز غیرمجاز، در راستای تامین سلامت عمومی همراه بوده است.

شریفی در ادامه یکی از محورهای توسعه خدمات درمانی و ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی در سال های اخیر را راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) به عنوان یکی از ابتکارات دانشگاه برشمرد که کارشناسان این مرکز در دو سال گذشته، به صورت شبانه روزی پاسخگوی بیش از یک میلیون تماس مردمی بوده اند.

 

خدمت رسانی مراکز اورژانس دولتی فارس به بیش از ۵ میلیون مراجعه کننده

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست خبری، خدمت رسانی به پنج میلیون بیمار در اورژانس بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، انجام بیش از ۷۵ هزار و ۸۱۳ عمل جراحی اورژانسی و ۱۸۰ هزار و ۷۹۲ عمل جراحى الکتیو در بیمارستان های دولتی را از دیگر دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه در دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بالغ بر چهار هزار ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در بازه زمانی دو ساله به مراکز زیرمجموعه دانشگاه تحویل داده شده است که بخش مهمی از آن را می توان شامل تحویل هفت دستگاه سی تی اسکن، سه دستگاه ماموگرافی دیجیتال، ۳۶ دستگاه سونوگرافی، ۱۱ دستگاه ویدئو اندوسکوپ، ۴۴ دستگاه الکتروکوتر و ۴۶ دستگاه دیالیز به مراکز درمانی دانشگاه دانست.

 

برنامه ریزی مجموعه سلامت فارس برای توسعه خدمات درمان ناباروری

او خدمت رسانی به گروه های هدف مختلف را از جمله برنامه ریزی های این معاونت برشمرد که در همین راستا برای نخستین بار در کشور، مرکز مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز با هدف کمک به زوجین نابارور راه اندازی شده است.

شریفی اضافه کرد: همچنین مراکز سطح دو ناباروری در پنج شهرستان داراب، لامرد، اقلید، آباده، ممسنی و فیروزآباد راه اندازی شده است.

راه اندازی هفت مرکز NCD دولتی جدید در بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز و شهرستان های استان، از دیگر دستاوردهای معاونت درمان در دولت سیز هم بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد.

این مقام‌ مسوول در دانشگاه اظهار کرد: تمدید ۳۶۱ پروانه و صدور ۱۵۳ پروانه موسسه درمانی، موافقت اصولی با هزار و ۵۴۷ مورد موسسه، بخش و تجهیزات پزشکی؛ همچنین بررسی ۲۲۱ مورد نقشه در اداره صدور پروانه ها، از دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه در بازه زمانی دو ساله به شمار می رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین بیش از ۵۰ مورد دستورالعمل و راهنمای بالینی تخصصی پرستاری، از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون در استان را دیگر محور تلاش همکاران خود در این معاونت، طی دو سال گذشته عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه