English

در هفته گرامیداشت دولت؛

۲۶۱ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره برداری ۲۶۱ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی این استان در طول هفته گرامیداشت دولت خبر داد و گفت: این طرح ها در ۶ زیر بخش با مجموع سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

۲۶۱ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مجتبی دهقان پور با اذعان به اینکه ۲۲۹ طرح عمرانی و ۳۲ طرح اشتغالزا در مدت مذکور افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری هزار و یک میلیارد ریالی جهت تثبیت اشتغال ۲ هزار و ۳۷۳ نفر و بهره مندی ۳هزار و ۳۴ خانوار روستایی و عشایری انجام شده است.

به گفته وی؛ طرح های عمرانی قابل افتتاح بخش کشاورزی استان فارس شامل ۱۷۸ طرح احداث سامانه های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۲۵۶ هکتار، احداث ۲۱ کانال آبیاری و زهکشی به طول ۸ هزار و ۶۷۶ متر، لایروبی و مرمت ۱۱ رشته قنات به طول ۳ هزار و ۴۲۰ متر، مرمت و بازسازی ۹ مورد از جاده های بین مزارع و باغات به طول ۱۲ هزار و ۱۹۲ متر، ۶ طرح زیر بخش منابع طبیعی و چهار طرح زیر بخش امور عشایر است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه طرح های اشتغالزا با بهره برداری و شروع به کار پروژه ها بستر اشتغال ۴۳۷ نفر فراهم می شود، ابراز کرد: در این حوزه ۱۶ طرح در زیر بخش باغبانی، ۹ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی و هفت طرح در زیر بخش تولیدات دامی آماده افتتاح است که مجموع سرمایه گذاری های انجام شده برای آنها ۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود. 

دهقان پور با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در طرح های اشتغالزا با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است، اضافه کرد: از حجم سرمایه گذاری های انجام شده برای این حوزه  هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال در قالب اعطای تسهیلات بانکی تامین و ۷ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از محل آورده مجریان طرح ها هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اذعان به اینکه به مناسبت پاسداشت هفته دولت در ۱۹ شهرستان استان فارس شاهد افتتاح طرح ها خواهیم بود، افزود: طرح های اشتغالزا شامل انبار داری و نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی، تولید انواع عرقیات گیاهی، تولید شربت از گیاهان و بسته بندی اسانس های خوراکی، تولید رب گوجه فرنگی، تولید انواع ترشی و شوری و زیتون، احداث سردخانه، بسته بندی انجیر و بسته بندی میوه تازه است. 

او؛ طرح تولید خمیر خرما، آماده سازی غذاهای کنسروی گوشت و کله پاچه، راه اندازی گلخانه های تولید گل رُز، سبزی و صیفی، تولید کمپوست قارچ، مرغداری گوشتی، بره پرواری و گاوداری شیری را از دیگر طرح های آماده افتتاح در طول هفته دولت اعلام کرد.

برنامه های سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال ۱۴۰۲ از دوم شهریور ماه آتی با شعار سراسری "جهاد کشاورزی، امنیت غذایی، گشایش در سفره مردم" در سرتاسر استان پهناور و زرخیر فارس آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه