English

امام جمعه شیراز:

تصمیم گیری ها بر مبنای تحلیل منطقی و فلسفی‌ باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: راه دیگر برای تصمیم‌گیری آن است که تحلیل عقلی و منطقی را به جای تحلیل آماری بیاوریم. در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و بسیاری از آمارها قابل اطمینان نیستند و روش تصمیم گیری و تصمیم سازی خود را باید متحول کنیم که بر مبنای تحلیل منطقی و فلسفی تصمیم خود را بگیریم.

تصمیم گیری ها بر مبنای تحلیل منطقی و فلسفی‌ باشد

به گزارش خبرگزاری موج فارس،آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز‌ در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: نقشه مهندسی از موضوعاتی است که می طلبد تمام کارهای ما ذیل این برنامه مستمر چند ساله قرار گیرد.

وی افزود: راه دیگر برای تصمیم‌گیری آن است که تحلیل عقلی و منطقی را به جای تحلیل آماری بیاوریم. در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و بسیاری از آمارها قابل اطمینان نیستند و روش تصمیم گیری و تصمیم سازی خود را باید متحول کنیم که بر مبنای تحلیل منطقی و فلسفی تصمیم خود را بگیریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و بسیاری از آمار‌ها قابل اطمینان نیستند، تاکید کرد: روش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود را باید با مبنا قرار دادن تحلیل منطقی و فلسفی متحول کنیم و اگر تحلیل منطقی و فلسفی بخواهیم داشته باشیم به همان نتایج می‌رسیم، ولی وقتی به عنوان مقدمه تصمیم‌گیری به سراغ آمار می‌رویم در نتیجه‌گیری خود دچار خدشه می‌شویم.

آیت‌الله دژکام با توجه به اینکه جامعه علمی دنیا روی آمار در بحث‌های سیاسی و اجتماعی تأکید دارند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی تلاش ما این است که به مرور آمار‌ها را متقن و قابل اعتماد کنیم و این مسیری است که باید طی شود.

او با اشاره به اینکه جریان‌سازی در فعالیت مرتبط با نقشه مهندسی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در فارس احساس نمی‌شود، گفت: در صورت ایجاد یک جریان فرهنگی و اجتماعی در استان، همه آن را احساس می‌کنند و نیاز به آمار نیست.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: باید بر روی هماهنگی فعالیت‌های ۴۶ دستگاه اجرایی برای ایجاد یک جریان فرهنگی برای کمک به تغییر وضعیت موجود فرهنگی اجتماع تمرکز شود، که امیدوارم با عنایت ویژه استاندار و مدیران ارشد استان به نتیجه مطلوب برسیم.

نماینده مردم فارس بر ضرورت نقش‌آفرینی قشر روحانیت جامعه تاکید کرد و گفت: بخش مردمی حرکت فرهنگی اجتماعی جامعه به دست طلاب رقم خواهد خورد و از قدیم روحانیت شیعه یک ویژگی داشته که با مردم ارتباط گرفته و با مردم کار را پیش می‌برده است که متاسفانه این قسمت هم خودش را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش سازمان‌های مردم نهاد عمدتا باید روحانیت دخالت کند چراکه فعالیت روحانیت و دستگاه‌های اجرایی در کنار یکدیگر جریان‌ساز خواهد بود از این‌رو جریان مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را باید بیش از پیش در جریان‌سازی‌های فرهنگی دخیل کرد.

آیت الله دژکام در پایان افزود: توقع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از همه این است که جریان مردمی و سازمان های مردم نهاد را بیشتر با این مسائل درگیر کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه