English

در دهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز مطرح شد؛

بهسازی کمربندی؛ اقدامی به نفع و برای مردم

دهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با ۲۶ پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برداشته شد.

بهسازی کمربندی؛ اقدامی به نفع و برای مردم

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از شهرداری شیراز، دهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با ۲۶ پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برداشته شد.

 

جهش‌‌های عمرانی و آسفالت منجر به امیدافرینی می‌شوند

شهردار شیراز نیز در دهمین جهش عمرانی این کلان‌شهر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز در دور ششم از سال گذشته جهش عمرانی را تعریف کرد و امروز به دهمین مرحله رسید، اظهار کرد: جهش آسفالت نیز تعریف شد تا ظرف ۲ سال، کلیه معابر و کوچه های خاکی با عرض کم آسفالت شوند و این ۲ جهش مهم برای مردم منجر به امید آفرینی می‌شود.

محمدحسن اسدی ادامه داد: امروز در دهمین جهش عمرانی کلانشهر شیراز شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه هستیم. 

او با اشاره به وضعیت نابسامان کمربندی و تداخلی که وجود دارد، اضافه کرد: این مسیر دارای آسفالت، ایمنی مطلوب و ورودی و خروجی مناسبی نیست و این واقعا جزو وظیفه شهرداری نبوده و جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما بنا به دغدغه مدیریت شهری، تکلیف و تصویب شورای اسلامی و نظر استاندار فارس مکلف ورود به ساماندهی این محور در قالب یک مقطع ۱۸ کیلومتری شد. 

اسدی+شهردار شیراز

ساماندهی مابقی مسیر ۴۲ کیلومتری کمربندی مطالبه مدیریت شهری و بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است

ساماندهی مابقی مسیر ۴۲ کیلومتری کمربندی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است که این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بر آن اشاره و بیان کرد: مقرر شد در کمربندی دو تقاطع را وزارت راه اجرا کند که مدیر کل راه و شهرسازی استان این موضوع را تقبل کرد و با پیگیری انجام صورت گرفته آگهی مناقصه برای اجرا برگزار شده اما شرکت کننده نداشته است.

شهردار شیراز تصریح کرد: این موضوع مطالبه مدیریت شهری و مردم است و باید هر چه سریع تر  این دو قطعه که در تعهدات اداره کل راه و شهرسازی بوده، انجام شود.

اسدی همچنین با قدردانی از مطالبه اهالی رسانه در خصوص این موضوع، تصریح کرد: با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از تأسیس شهرداری شیراز تا به امروز در هیچ دوره ای از نظر تعداد، حجم و مبلغ شهرداری شاهد اجرای این تعداد پروژه نبوده است.  

افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز در دوره ششم شورا و  راه اندازی شیفت شب به جهت اجرای هر چه سریع تر پروژه ها از دیگر موضوعات مورد اشاره این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بود.  

شهردار شیراز با اشاره به اجرای عملیات عمرانی ۲ پروژه تعریض پل سلمان فارسی و لوله گذاری در بلوار دروازه به جهت ترافیک ایجاد شده در این محورها، خواستار صبوری و همراهی شهروندان در طی اجرای این پروژه ها شد.

 

جان مردم برای مدیریت شهری بالاترین اهمیت را دارد 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در دهمین آیین جهش عمرانی با ابراز گلایه مندی از وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از سفر وزیر راه به استان فارس است، اما ظاهرا در محاسبات وزارت راه، استان فارس و شهر شیراز وجود خارجی ندارد. 

بنا به اظهار مهدی طاهری؛ اگر قرار باشد کمربندی شمال شرق را شهرداری بسازد و کمربندی جنوبی را هم تکمیل کند، باید وزارت راه و شهرسازی؛ تکلیف خود و کلان‌شهر شیراز را روشن و صراحتا مسؤولیت این وزارتخانه برای شهروندان شیراز را بیان کند. 

او با بیان اینکه با عبارات تعارف‌آمیز و صورت‌ جلسات چند ده ساله کار مردم شیراز حل نمی‌شود، افزود: نگرانی خود را کجا ببریم که کلان‌شهر دیگری رینگ چهارم کمربندی خود را تکمیل می‌کند، درحالی‌که کلان‌شهر شیراز یک رینگ کمربندی ندارد.

 

اجرای بهسازی کمربندی جزو وظایف شهرداری نبوده، اما آن را پذیرفته است

این مقام پارلمان شهری در کلان‌شهر شیراز با ابراز تأسف از اینکه کمربندی جنوبی شیراز تبدیل به قتلگاه شده ‌و مشخص نیست که چه کسی پاسخگو است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر شیراز در این مساله ورود و نسبت به اجرا، ساماندهی و بهسازی ۱۸ کیلومتر از مسیر که در محدوده شیراز است اعلام آمادگی نموده‌، در حالی که اجرای این طرح، جزو وظایف شهرداری نبوده، اما آنرا پذیرفته است؛ چرا که جان مردم برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

طاهری با تصریح بر این موضوع که بعید می‌دانیم ۲ تقاطعی که وزارت راه آن را تقبل کرده است را بسازد و در آینده‌ای نه‌ چندان دور احداث آنها نیز به شهرداری تحمیل می‌شوند، گفت: مدیریت شهری مجبور است از پول مردم شهر اقداماتی را انجام دهد که از اساس وظیفه‌اش نبوده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: اکنون شهرداری اجرای بخشی از کمربندی شهر را انجام می دهد و نه به عنوان یک گذر شهری؛ چراکه در گذر شهری حداکثر سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر بر ساعت است. 

او گفت: ۲ تقاطعی که توسط شهرداری شیراز درحال اجراست؛ به لحاظ طولی و رمپ هایی که دارند، در بین کلانشهرهای کشور بی نظیر است که البته طرح و اجرای آنها افتخار بزرگی برای شهرداری شیراز است‌.

طاهری با بیان اینکه پیمانکاران بسیاری وجود دارد، اما هیچ‌یک در مناقصه ۲ تقاطعی که وزارت راه برگزار کرده است، بدلیل عدم تخصیص بودجه شرکت نکردند، افزود: این اقدام درستی نیست که کار مردم بر زمین بماند و دولت باید به آنها بودجه لازم را تخصیص دهد.

این مقام ارشد در پارلمان شهری شیراز تصریح کرد: دولت محترم باید برای جان مردم شیراز بیشترین اهمیت را داده‌ و بودجه لازم را به این حداقل پروژه‌ها تخصیص دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به شهردار این کلان‌شهر پیشنهاد داد تا در کنار اجرای پروژه اصلاح مسیر کمربندی، پروژه اصلاح فضای سبز آنرا در  دستور کار قرار دهد؛ چرا که منظر و فضای سبز کمربندی کم‌اهمیت‌تر از ساماندهی بخش عمرانی آن نیست.

 

تبدیل کمربندی به یک شریان شهری

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به مشکلات کمربندی، بروز تصادفات و به خطر انداختن جان شهروندان، گفت: با همت شهرداری تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده تا هر چه زودتر کمربندی ایمن‌سازی شود.

علی اکبر سلطانی با بیان اینکه با تبدیل کمربندی به یک شریان شهری این منطقه دچار پیشرفت می‌شود و معابر بهسازی شده و شاهد تحولی در منطقه خواهیم بود، اظهار کرد: این یک برنامه بلندمدت است که امیدواریم تا پایان شورای ششم به این نتیجه برسیم.

 

کمربندی جنوبی شیراز به یک شریان درجه یک شهری تبدیل می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در دهمین مرحله از جهش عمرانی شهرداری کلانشهر شیراز، پروژه مجتمع تفریحی- اقامتی کوهستان دراک با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز طی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست آن سال گذشته به اتمام رسید و اکنون کل پروژه تکمیل و تجهیز شده است.

محمد امین ادامه داد: این مجتمع مجهز به امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، حمام ایرانی، مسیر ۱٫۵ کیلومتری دسترسی به ارتفاعات و رستوران است.

او بیان کرد: با همکاری معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز بهسازی و ساماندهی ١٨ کیلومتری کمربندی جنوبی این کلان‌شهر از امروز در دستور کار قرار گرفت.

این مقام عمرانی در مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه‌های تعریف شده در کمربندی شیراز به صورت کوتاه، میان و بلندمدت پیش‌بینی شده است، گفت: آسفالت مسیر کمربندی موجب تغییر مسیر ناگهانی و انحراف خودروها می‌شود و در واقع سومین عامل تصادف در این محور گزارش شده و در این راستا اصلاح آن، خط کشی و اجرای خطوط ترافیکی و بازدارنده، انسداد و محدود کردن مسیرهایی که وارد کمربندی انجام می‌شوند، اصلاح طرح روشنایی، اجرای محدودکننده‌های طولی از جمله نیوجرسی، گارد ریل و ساماندهی دور گردها و اجرای ایمن آن‌ها در برنامه میان مدت تعریف شده است.

امین خاطرنشان کرد: در اقدامات میان‌مدت نیز اجرای تقاطع‌ها از سال گذشته از جمله تقاطع نواب صفوی-احمد بن موسی (ع) به عنوان بزرگترین عملیات پل سازی کلانشهر شیراز با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد که جلوتر از برنامه زمانبندی نیز می باشد، آغاز شده و تکمیل رینگ‌های تقاطع‌ها و جایگزین دورگردهای همسطح نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او همچنین تصریح کرد: در برنامه بلندمدت نیز قرار است کمربندی شیراز به یک شریان درجه یک شهری با رعایت سایر استانداردها تبدیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: اجرا و سرعت بخشیدن به تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاح ورودی‌ها و خروجی ها به کمربندی از طرح های در نظر گرفته شده برای کمربندی شیراز است، همچنین طراحی دو تقاطع غیرهمسطح توسط وزارت راه و شهرسازی نیز در این محور پیش‌بینی شده است.

شهرداری شیراز

سهم معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در راستای ساماندهی و ایمن سازی کمربندی امام خمینی(ره)

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی بهسازی بزرگراه امام خمینی(ره) در دهمین گام جهش عمرانی شهر شیراز گفت: یکی از دغدغه‌های مسؤولین فارس از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر موضوع بسیار مهم کمربندی جنوبی "کمربندی حضرت امام خمینی (ره)" است.

هادی شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: این کمربندی سالیان زیادی است که شکل‌گرفته که بعد از شکل‌گیری آن، خیلی از شهرک‌ها در این منطقه ایجاد شده و مردم در این شهرک‌ها از جمله میانرود، فرهنگیان و فرزانگان ساکن شده‌اند و همچنین برخی شاغلان منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی نیز که در محدوده کمربندی جنوبی قرار دارند، ساکن شیراز هستند.

به گفته او؛ از زمان شکل‌گیری این کمربندی نیز در راستای ارائه خدمات به شهروندان ساخت چهار تقاطع غیرهمسطح به همراه تمامی علائم ترافیکی افقی و عمودی، ساخت ۱۱۰۰متر مربع انواع تابلوهای راهنمای مسیر، ۱۲ عدد دوربین نظارت تصویری در راستای مدیریت ترافیک، ۵۶ عدد چراغ چشمک‌زن در راستای حذف نقاط حادثه خیر، احداث ۸ دستگاه پل هوایی عابر پیاده و همکاری در حذف دسترسی های غیر مجاز توسط شهرداری شیراز انجام شد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر از این کمربندی ۴۲ کیلومتری در محدوده قانونی و خدماتی شهر شیراز قرار دارد، تصریح کرد: پیرو تصمیمات اخذ شده در شورای ترافیک استان مقرر شد ساماندهی و ایمن‌سازی محدوده ذکر شده توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز انجام شود که بر این اساس تعریف علائم ترافیکی، پایش تصویری، خط کشی محوری و‌چراغ های چشمک زن به این معاونت واگذار شده است.

شه‌دوست شیرازی به مطالعاتی که در این زمینه انجام ‌شده، اشاره و بیان کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این کلان‌شهر با تکمیل این مطالعات و طرح ساماندهی، اقدامات خود را آغاز و در یک‌بازه زمانی حداکثر یک‌ساله شاهد ساماندهی و ایمن سازی این ۱۸ کیلومتر به‌عنوان محدوده قانونی کمربندی جنوبی خواهیم بود.

این مقام حوزه ترافیک در مدیریت شهری شیراز اضافه کرد: به دلیل واگذاری ایمنی‌سازی کامل ۱۸ کیلومتر از این کمربندی ۴۲ کیلومتری به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، در بازه زمانی مشخص شده مدیریت و اصلاح هندسی دسترسی‌های کمربندی، اجرای استاندارد تابلوهای راهنمای مسیر و علائم راهنمایی و رانندگی، اجرای خط کشی محوری و حفاظ‌های طولی، اجرای ضربه گیر دماغه‌ها و در نهایت نصب و راه‌اندازی ۸ سامانه ثبت تخلف رانندگی و ۱۵ سامانه نظارت تصویری با هدف نظم و زیبایی کمربندی جنوبی و از همه مهم‌تر حفظ جان و سلامتی مردم و کاهش مصدومیت در این محدوده قانونی بر عهده این معاونت و شهرداری شیراز قرار گرفته است.

 

نگاهی به دهمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز

در دهمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز ۲۶ پروژه عمرانی خدماتی و گردشگری با اعتباری بالغ‌ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

آغاز عملیات اجرایی بهسازی بزرگ راه امام خمینی(ره) با اعتبار ۸۲۰۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مشترک ۲ معاونت فنی و عمرانی و حمل‌ و نقل و ترافیک در این مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز است.

افتتاح فاز ۲ مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری کوهستان (دراک) با اعتبار یک هزار میلیارد ریال نیز از پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی در این مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز است.

آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری ۱۰ متری اول و دوم محله شیخ علی چوپان و تهیه، حمل و اجرای قیرپاشی و آسفالت با اعتبار ۷۱.۸۲ میلیارد ریال از پروژه‌های شهرداری منطقه ۲ در این مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز بوده است.

آغاز عملیات اجرایی مسیر شهرک‌های جوادیه و پردیس با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ در این مرحله بوده است.

آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری پل شهیدان یغمور، ابتدای میدان قهرمانان و شهرک اتوبوس‌رانی، پیاده‌روسازی شهرک مدرس و بولوار امیرکبیر، احداث جداول سطح منطقه ۹، تکمیل بوستان ساحلی چنار راهدار و پروژه های محرومیت‌زدایی شامل پیاده‌روسازی، احداث جداول جنوب شهرک مهدی‌آباد، پرتو و رضوان، بااعتبار ۵۴۰.۲۱ میلیارد ریال در سطح منطقه ۹ در جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز بوده است.

آغاز عملیات اجرایی پیاده‌روسازی ضلع شمالی بزرگراه دکتر حسابی، احداث پایگاه چندمنظوره و انبار مدیریت بحران، احداث حوضچه آرامش خیابان مردانی و شیمی گیاه، اصلاح طرح هندسی حدفاصل پل شهدای جهاد تا شهرک بزین، احداث پل عابر پیاده، اتصال بوستان گلستان شمالی به بوستان دراک و فاز اول پروژه‌های محرومیت‌زدایی بااعتبار ۵۱۲.۳۷ میلیارد ریال و افتتاح پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری کوچه‌های ۸ و ۳۳ شهرک گلستان و افتتاح زیرسازی و آسفالت سطح منطقه ۱۰ با اعتبار ۱۸۳‌.۸۳ از جمله پروژه‌های سطح منطقه ۱۰ در جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز بوده است.

کلنگ زنی احداث قبور عمومی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و احداث فضای سبز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از پروژه‌های سازمان آرامستان‌ها است.

آغاز عملیات اجرایی برق‌رسانی فشار متوسط زمینی، خط انتقال آب از تقاطع جوادیه تا بام سبز و عملیات تکمیل و روسازی راه دسترسی بام سبز با اعتبار ۴۴۷.۰۵ میلیارد ریال از پروژه‌های مدیریت ارتفاعات شهرداری در دهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز بوده است.

شهرداری شیراز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه