English

عضو شورای شهر قم:

سهم شهرداری قم از جرائم رانندگی هرچه زودتر محقق شود

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار داشت: این قانون در جهت کمک به مدیریت شهری ذیل توسعه زیرساخت‌های ترافیکی بوده ، اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها عملاً هیچ‌گاه از سوی دولت‌ها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌گردد.

سهم شهرداری قم از جرائم رانندگی هرچه زودتر محقق شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن طلائی اظهار داشت: در ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی (مصوب ۸/۱۲/۱۳۸۹)، وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به‌حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز می‌گردد تا علاوه بر بودجه سالیانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ذی‌ربط، وزارت راه‌و‌شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.

وی افزود: این قانون در جهت کمک به مدیریت شهری ذیل توسعه زیرساخت‌های ترافیکی بوده است، اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها عملاً این مهم هیچ‌گاه از سوی دولت‌ها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌گردد و در صورت پرداخت نیز به‌صورت جزئی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم مراکز هزینه این ردیف را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه‌ها، خط‌کشی و نگهداری آن، تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی، احداث پل‌های عابر پیاده، احداث توقفگاه‌های عمومی و اصلاح راه‌های روستایی، معابر و نقاط حادثه‌خیز در شهرها و روستاها ازجمله مواردی است که ذیل این ردیف امکان انجام دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوق و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطالبه واریز این ردیف در جهت انجام پروژه‌های مصوب آن، گفت: انتظار آن است که دولت با توجه به قانون در جهت انجام وظایف تعریفی، مدیریت شهری را در جهت انجام خدمات یاری دهد و با روحیه جهادی استاندار قم، امیدوارم این مطالبه پیگیری و مورد توجه قرار گیرد تا انتفاع آن برای مردم شریف قم حاصل گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه