English

عملکرد موفق و تحولات زیربنایی در مدیریت شهری قم، موجب رای اعتماد شورای ششم به ابقای شهردار شد!

نیمه‌های مرداد سال جاری پس از به کرسی نشستن اعضای شورای اسلامی شهر قم، یکی از رویدادهای مهم، انتخاب شهردار بود که با رای قاطع اعضای شورای شهر در مقام خود ابقا شد.

عملکرد موفق و تحولات زیربنایی در مدیریت شهری قم، موجب رای اعتماد شورای ششم به ابقای شهردار شد!

به گزارش خبرگزاری موج قم، شورای اسلامی شهر قم برای انتخاب شهردار کمیته ۷ نفره و با شاخص‌های ۲۱ گانه طراحی کرد و در ادامه نیز برنامه های ۲۱ نفر از داوطلبان تصدی مدیریت شهری قم مورد ارزیابی قرار گرفت و در ادامه پس از انصراف یا حذف تعدادی از داوطلبان در نهایت به ۵ نفر کاهش یافت.

این افراد در کمیته ۵ نفره نیز مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت دکتر سید مرتضی سقایی نژاد به علت عملکرد موفق شش ساله و همچنین رضایت شهروندان از عملکرد وی و نظر مثبت بسیاری از صاحب نظران و معتمدین شهر، به عنوان شهردار جدید معرفی شد.

انتخاب شهردار، اصلی‌ترین وظیفه شوراهاست، در واقع تیمی که منتخب مستقیم مردم هستند با ارزیابی معیارها و شاخص های مورد نیاز، شهردار را به مدت 4 سال انتخاب می‌کنند و مسیری مهم در مدیریت شهری با یک انتخاب صحیح، رقم می‌خورد.

در ابقای شهردار قم، معیارها و شاخص‌های بسیاری مورد ارزیابی قرار گرفت و به نظر می‌رسد شورای ششم با نگرشی جامع و همه جانبه به شهر و رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی، امنیت و سلامت روانی، به ابقای شهردار، رای اعتماد داد.

استان قم، یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور با مسائل و مشکلات فراوان به دلیل توسعه و افزایش جمعیت مواجه بوده و امروز ترافیک و آلودگی هوا و تعالی مدیریت شهری از جمله دغدغه‌های مهم قم است و بخش زیادی از زندگی روزمره شهروندان به فعالیت در حوزه مدیریت شهری وابسته می باشد و این امر اهمیت انتخاب یک گزینه مناسب را به خوبی نشان می‌دهد.

توجه به قانون و شفاف‌سازی امور مالی و اداری و پاسخگوئی و عدم وابستگی به حزب و جناحی خاص و رسیدگی به امور شهروندان نقش مهمی در موفقیت یک شهردار دارد و شهردار باید از همه ظرفیت‌های لازم در ایجاد سرمایه‌های پایدار استفاده کند و در توزیع عادلانه خدمات شهری و رشد متوازن شهر، گام‌های اساسی بردارد و در انجام وظایف، به تعهد در کنار تخصص پایبند باشد و برای ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی شهر تلاش نماید.

سقائیان نژاد در طول 6 سال گذشته تاکنون توان اجرایی و مدیریتی خود را به خوبی نشان داد و با بیانی صریح و عملکردی شفاف، به بسیاری از مسائل پاسخ گفت و اجازه نداد حواشی، مانعی بر سر تحقق پروژه‌ها و وعده‌ها شود.

بدون شک شهرداری به‌عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در ارتقای بهبود زندگی شهروندان دارد و شهردار قم با عملکرد 6ساله خود، توانمندی و تخصص و اهمیت کار تیمی و بهره گیری از خرد جمعی را نشان داده است.

شهردار قم مهم ترین عامل موفقیت خود در این مدت را وحدت مدیریت شهر و استان و پرهیز از حواشی قلمداد کرده است، قطعا در ابقای شهردار قم، چنین مسیری تداوم دارد و شهروندان نیز انتظار دارند علاوه بر تکمیل پروژه های مهم و در اولویت، طرح ها و پروژه هایی در مدیریت شهری تعریف شود که بتواند مشکلات و مسائل مهم در سطح شهر را رفع کرده و رفاه بیشتری را برای شهروندان فراهم آورد.

در مدیریت شهری در طول 6 سال، فراز و نشیب های زیادی دیده می شد و در کنار رشد و تعالی و توسعه نیز گاهی نواقصی وجود داشت و هنر مدیریت شهری در رفع به موقع این بحران ها و مشکلات می باشد و همین امر میزان رضایتمندی شهروندان را افزایش داده است.

تحقق شهر هوشمند و به کارگیری سامانه ها در جهت رفع نیاز شهروندان و کاهش تردد در سطح شهر و توجه به سلامت در ترددهای شهری و تبلیغات گسترده در سطح شهر در خصوص مقابله با کرونا و برخی از مسائل روز و همچنین امکان انتقال دیدگاهها و مشکلات از طریق سامانه 137 و اجرای به موقع برخی از پروژه ها و اجرای طرح قم در مسیر تحول با افتتاح پروژه های مهم و توسعه متوازن در مناطق مختلف و ...از جمله نقاط مثبتی است که در کارنامه سقائیان نژاد دیده می شود.

علی رغم اینکه تیم مدیریت شهری قم در این مدت از میان نیروهای شناخته شده در استان اصفهان انتخاب شده بودند، اما اعتماد به متخصصین و پیمانکاران بومی و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاران در پروژه‌های مختلف تا حد زیادی توانست خلاء ها را پر کند.

اما در این میان مدیریت اقتصادی و مالی و عبور از تنگناها در شرایطی که به لحاظ بودجه در شرایط نامساعدی قرار داشتیم نیز از دیگر ویژگی هایی بود که در رای اعتماد شورای شهر به ابقای شهردار قم تاثیر داشت، تحریم و نوسانات ارزی و خشکسالی اقتصادی به ویژه پس از کرونا، برخی از پیمانکاران را به عقب نشینی واداشت، اما مدیریت اقتصادی سقائیان نژاد توانست به سرمایه گذاران و پیمانکاران در جهت پیشبرد طرح ها اطمینان بدهد و بسیاری از طرح های نیمه کاره در همین مدت به سرانجام رسید.

با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز فعالیت ها در جهت رفع مشکلات، امید است تعامل سازنده‌ای میان مدیریت شهری و دولت در جهت رفع مشکلات و چالش ها رقم بخورد و قم در 4 سال پیش رو بتواند تحولات و پیشرفت های خوبی را تجربه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه