English

نخستین همایش ملّی گنولینوکس در شیراز برگزار شد

نخستین همایش سراسری گنو‌لینوکس با همکاری و حمایت اَبَر اپلیکیشن پیشخوان ملّی با حضور ۱۰۰۰ نفر از برنامه نویسان متن باز و فعالان و اساتید حوزه فناوری اطلاعات کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج فارس، حسین جرئتی دبیر علمی همایش سراسری گنولینوکس، در حاشیه این همایش اظهار داشت:با برگزاری این همایش رکورد بیشترین حضور برنامه نویسان و جامعه متن باز کشور شکسته شد، در این همایش ملّی یک روزه مدیران و فعالان موفق حوزه آی‌تی کشور، تجربیات تخصصی و اقتصادی خود را در راستای آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در قالب آخرین فناوری‌های روز دنیا به شرکت کنندگان ارائه کردند.

عباس داور پناه دبیر اجرائی این همایش بزرگ علمی اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادی در ابعاد گسترده ابتدا کاری دشوار بود که خوشبختانه در نخستین تماس‌ها، پیشخوان ملّی، با رویی گشاده در حمایت از برگزاری این همایش ملی پیش‌گام شد و در نتیجه تأمین منابع نشست را برعهده گرفت.

هدایت الله سلیمی، رییس هیئت مدیره شرکت پرداخت یار «یارا تجارت الکترونیک بنیان» و موسس پیشخوان ملّی در ادامه این همایش ملّی ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان در این گردهمایی عنوان کرد: توفیق حضور در این رویداد عظیم برای مجموعه پیشخوان ملّی، موجب نزدیکی هرچه بیشتر کارآفرینان و سرمایه گذاران به پیشتازان علم و فناوری کشور خواهد بود.

او افزود: تجارت الکترونیک کشور، اعتقاد راسخ دارد حمایت‌های همه‌ جانبه از جامعه برنامه نویسان و توسعه دانش فناوری اطلاعات، حلقه اتصال اقتصاد دیجیتال کشور به اقتصاد جهانی است.

سلیمی با تأکید بر‌ اینکه هر آنچه به آن نیاز داریم در همین سرزمین نهفته است، افزود: استفاده از تجربیات موفق کشورهای پیشرفته در حوزه آی‌تی البته بدون اینکه به الگو برداری محض بینجامد، می‌تواند موثر واقع شود.

وی در انتها نکاتی را در ارتباط با چگونگی افزایش کیفیت شغلی و ارتباط موثر با بازار کار و کارآفرینی در حوزه آی‌تی بیان کرد.

سلیمی در ارتباط با ۳ طرح ویژه پیشخوان ملّی با هدف حمایت از جامعه‌ آی تی و هم‌افزایی موثر با این جامعه بزرگ بیان داشت: پیشخوان ملّی در این همایش با سه بسته ویژه هم افزایی و با نگاه توزیع منافع به استقبال شرکت کنندگان آمده است. نخستین بسته توسط سکوی سرمایه‌گذاری ملّی سرمایه ارائه شده و امکان حمایت و تأمین سرمایه ایده‌ها و طرح‌ها برای متخصصان حوزه آی‌تی را در حداکثر ۱۰ روز کاری فراهم نموده که در آن جزییات ایده‌ها و طرح ها توسط متخصصان واحدهای ارزیابی پیشخوان ملّی بررسی، و پس از تایید ایده، سرمایه‌گذاران سکوی ملّی سرمایه، و واحد سرمایه‌گذاری پیشخوان ملّی منابع مالی اجرای ایده‌ها را نهادینه می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: سعی بر آن است تا ضمن حفظ منافع و اطمینان سرمایه‌گذاران، با حذف مراحل دست و پا گیر اداری و افزایش سرعت تأمین مالی، مجری ایده، توان اجرایی اولیه و انگیزه خود را از دست ندهد.

 سلیمی اضافه کرد: دومین بسته، اعطای دسترسی پرداخت یاری با عنوان نمایندگی سامانه پرداخت الکترونیک ملّی‌پی به فعالان حوزه آی تی و با مشارکت مادام العمر در ۵۰ درصد از درآمد‌ها و کارمزد‌های سامانه، با هدف ایجاد حاشیه امن و مجرای درآمدی ثانویه برای این جامعه بزرگ می‌باشد. 

این مسئول ابراز داشت: سومین بسته اعطای تسهیلات خرید اقساطی تجهیزات دیجیتال مورد نیاز تا سقف ۳ میلیارد ریال به جامعه هدف بوده که در این طرح قابل پرداخت می‌باشد.

سلیمی اضافه کرد: بررسی و بهینه سازی طرح‌ها توسط‌ واحد ارزیابی ملّی سرمایه، تأمین‌ مالی پروژه‌های ارزیابی‌ شده در کمتر از ۱۰ روز کاری،‌ پوشش صندوق بیمه درون سازمانی ملّی بان بر ریسک های اقتصادی، ارائه مشاوره‌ها و نظارت های تخصصی و تسهیل‌گرانه در‌ ابتدا‌ و امتداد اجرای‌ طرح‌ها از جمله خدمات سکوی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری ملّی سرمایه است که باید مورد توجه قرار‌ گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه