English

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

زمین ۸۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن فارس تامین شده است

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع ۱۴۲ هزار واحد مسکونی که باید در این استان ساخته شود، زمین مورد نیاز برای ساخت ۸۲ هزار واحد تامین شده است.

زمین ۸۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن فارس تامین شده است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی استان در حاشیه جلسه بررسی طرح نهضت ملی مسکن با حضور فرمانداران گفت: از این ۸۲ هزار واحد نیز برای حدود ۴۰ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده و در آستانه اجرا است.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح ملی است که از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم فعالیت‌های مرتبط با آن در استان فارس نیز آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده در این زمینه منجر شده که استان فارس در بین تمام استان های کشور در جایگاه چهاردهم و در بین استان هایی بزرگ که دارای مراکز کلانشهر هستند جایگاه نخست را داشته باشد.

طالبان افزود: این استان در بحث تامین زمین نیز مقام نخست کشور را از آن خود کرده که در همین ارتباط تاکنون و به شکل انفرادی و گروهی حدود ۳۰ هزار واحد به متقاضیان واجد شرایط داده شده که در این زمینه نیز مقام نخست کشور متعلق به استان فارس است.

وی ادامه داد: هم اینک در بحث تامین زمین به جز در سه چهار شهر استان از جمله شیراز و بخشی از استهبان، مشکل زمین در سایر شهرها حل شده و وارد فاز اجرا شده‌ایم.

دبیر شورای مسکن استان فارس گفت: در مجموع استان فارس هم اینک و در مقایسه با دیگر استان های کشور جایگاه نسبتا خوبی دارد.

طالبان اضافه کرد: عمده مشکل ما در بحث تامین زمین کلانشهر شیراز است که از حدود ۷۵ هزار متقاضی مربوط به آن تاکنون زمین برای ۲۸ هزار متقاضی تامین شده و مابقی نیز در شرف تامین است.

وی گفت: فرمانداران شهرستان های استان می توانند در زمینه تشویق مردم به واریز وجه، ترغیب شهرداری ها برای صدور پروانه ساختمانی و همچنین ایجاد هماهنگی برای آماده سازی اراضی و تامین آب و برق تاثیرگذار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه