English

مدیر کل راه و شهرسازی فارس؛

سقف افزایش اجاره بها در شیراز ۲۰ درصد مصوب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: سقف افزایش اجاره بها در کلان شهر شیراز تنها ۲۰ درصد است.

سقف افزایش اجاره بها در شیراز ۲۰ درصد مصوب شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، در این باره بیان کرد: نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده ۹ این طرح را به تصویب رساندند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۹ این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور، شهرداریها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور با اولویت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و در نظر گرفتن ملاک‌هایی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی، فاصله از خدمات رفاهی، آموزشی، معاملات انجام شده مشابه اقدام به کشف بازه‌ قیمت و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها کند.

دبیر شورای مسکن استان فارس همچنین اضافه کرد: این اطلاعات باید به صورت برخط و رایگان در اختیار عموم مردم قرارگیرد. آئین نامه اجرایی این ماده مشتمل بر چارچوب مشارکت دستگاههای همکار ظرف مدت سه ماه توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

طالبان از نظارت جدی دولت بر مشاورین املاک خبر داد و خاطرنشان ساخت: بر اساس مصوبه مجلس و طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی و تصویب ماده یک این طرح وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی آیین نامه نحوه تعیین تعرفه حق الزحمه مشاورین املاک را تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

وی از نظارت جدی دستگاههای دولتی استان و راه اندازی گشت جهت بازرسی و کنترل مشاورین املاک شهرستان شیراز خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه