English

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

بیش از یکصد و ۳۹ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی فارس تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه 940 هزار دانش اموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند گفت: از این تعداد یکصد و 39 هزار و 643 دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

بیش از یکصد و  39 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی فارس تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری در جمع منتخبی از موسسان و مدیران مدارس غیردولتی استان فارس با حضور دکتر احمد محمودزاده؛ معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در شیراز گفت: 8 هزار و 953 همکار در مراکز غیردولتی داریم که ظرفیت های بسیار خوبی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب اسلامی ، تحول در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصول و  ارکان اساسی انقلاب اسلامی است که تاکید بسیار بر آن دارند. 

عسکری افزود: آموزش و پرورش در مسیر چندین ساله خود همیشه مورد خطاب تحول قرار گرفت تا اینکه با همت دانشگاهیان ، حوزویان و متخصصین تعلیم و تربیت که همه برخواسته از آموزش و پرورش بودند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شد.

وی پایه و اساس سند تحول بنیادین را مبانی نظری این سند دانست و گفت: مبانی نظری سند است که می تواند دانش آموز، معلم و اولیا را در مسیر حرکت به سمت حیات طیبه رهنمون شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بقیه موارد سند تحول بنیادین شامل زیرنظام ها و ساحت های شش گانه تربیت و همه ماموریت هایی که برای آموزش و پرورش دیده شده بعد از مبانی نطری است. 

عسکری گفت: اجرایی کردن مبانی نظری سند تحول بنیادین هست که می تواند منجر به تربیت دانش اموز در تراز نظام اسلامی شود و توجه به مبانی نظری است که می تواند باعث تبدیل  شدن مدرسه به کانون تربیت  و مدرسه صالح شود. 

وی توجه به عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را  یکی از توصیه های رهبری و تاکیدات دولت و وزیر دانست و گفت: وزیر در کنار قرارگاه اجرایی کردن سند تحول بنیادین، به قرارگاه عدالت تربیتی هم می پردازد و بر روی این مسئله تاکید دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز کام مردم تشنه عدالت است و امروز یکی از ظرفیت هایی که در کنار آموزش و پرورش قرار دارد و توانسته بار بزرگی از آموزش و پرورش را به دوش بکشد مجموعه مدارس غیردولتی هستند که توانسته اند کارهای بزرگ و ارزشمندی را در راستای اجرای سیاست های کلان آموزش و پرورش انجام دهند.

عسکری افزود: استان فارس در حوزه مدارس غیردولتی هم مانند سایر موارد در قله بوده است و در بازدیدی که از مجموعه جباری داشتیم مبین این است که این مدل کار کردن در کشور بی نظیر است.

وی گفت: لازم است در ادامه مسیر نگاه تربیتی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس غیردولتی نیز نهادینه کنیم و نگاه عدالت محور را تقویت و تحکیم بخشیم.    

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس غیردولتی مجموعه هایی بودند که وقتی طرح رافع مدارس غیردولتی را نگاه می کنیم سرشار از آموزه های دینی و اخلاقی است.

عسکری به اقدامات خوب مدارس غیردولتی فارس اشاره کرد و گفت: یقین دارم که در آینده نیز مدارس غیردولتی و اداره امور مشارکت های فارس می تواند مبدع حرکت های خلاقانه مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد. 

وی به اعتماد مردم در خصوص مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: در استان فارس رقابتی که برای برخی از مدارس غیردولتی وجود دارد شاید به جرات بتوان گفت دقیقا پشت سر مدارس تیزهوشان است و در واقع نشان دهنده این است که مردم تربیت چندساحتی مدارس غیردولتی را بیشتر پذیرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز درکنار موسسین و مسئولین  غیردولتی هستم و سعی دارم از ظرفیت اداره کل  در چارچو ب ها ی تعریف شده برای حمایت از موسسین غیردولتی استفاده کنم. 

عسکری دغدغه رهبری و نظام جمهوری اسلامی را مهارت آموزی دانست و گفت: بر این اساس علاقه مند به توسعه هنرستان های غیردولتی هستیم و اراضی با کاربری آموزشی را با اولویت هنرستان ها پیش می بریم.

وی با اشاره به اینکه  استان فارس پایلوت هنرستان های کشاورزی دانش بنیان کشور شده گفت: مدارس غیردولتی جزء لاینفک آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت موجود را به سمت هنرستان های غیردولتی نیز ببریم.

وی گفت: 940 هزار دانش اموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد یکصد و  39 هزار  و 643 نفر در مدارس غیردولتی  اشتغال به تحصیل دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود:  45 هزار و 525 نفر نیز  در هزار و 299 آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی مشغول به تحصیل هستند و 8 هزار و 953 همکار در مراکز غیردولتی داریم که ظرفیت های بسیار خوبی هستند.

عسکری  گفت: آموزش و پرورش فارس آماده اجرای برنامه های وزارت متبوع است و در هر جای که استانی را به عنوان نمونه بخواهید انتخاب کنید با امید به داشتن نیروهای قوی آماده هستیم. 

وی در پایان گفت: سعی ما بر این است که حرکت ما در مدارس غیردولتی نیز به سمت تمدن نوین اسلامی و دولت عدالت محور مهدوی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه